Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med vinduesparti??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige købt et hus, hvor der er et vinduesparti i stuen (primo plastvinduer). Undrede mig over at der kom så meget kulde fra ruderne. Der viste sig at der ikke var energiruder i. Det har jeg selvfølgelig tænkt mig at få i. (nogen der har et link til billige energiruder?)

Men når de så er skiftet, vil der slet ikke komme noget kulde fra de nye ruder?? Vi skal have sofagruppe næsten lige ved siden af vinduespartiet. Hvis der stadig kommer kulde, kunne jeg montere en gulvradiator.

Men hvad er jeres erfaringer med et stort vinduesparti, med energiruder, og kulde?

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:42

Hej

Ja kolde tider.
Jeg tror, at du kan få et godt svar her

Der findes mange gode råd og debatter omkring bolig m.m.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:56

Hej Henrik,

Det er altid en fordel at udskifte til lavenergiruder (eller superlavenergiruder med gas i) - men vær også opmærksom på, at der også kan være tale om nogle slemme kuldebroer, alt afhængigt af hvordan murvæk og isolering omkring vindueshullet er udført. Det er desværre ikke alle håndværkere, som har helt styr på disse forhold, men spørg dig lidt for.

God fornøjelse :-)

Venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Jens Myhren Thomsen:
Det er altid en fordel at udskifte til lavenergiruder

Det har du ret i, men mon det er nok til at tage kulden?

Jeg overvejer at montere en gulvradiator inden jeg lægger det nye gulv, bare for at være sikker. Men bør det være nødvendig hvis murværk og isolering er ok??

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 23:18

Hej Henrik,

Henrik B.S.:
Det har du ret i, men mon det er nok til at tage kulden?

Det er komplet umuligt at svare præcist på uden af være fagmand og uden at kende de faktiske forhold.

Det kan afhænge af de førnævnte faktorer, men også af rummets størrelse, øvrig opvarmning og meget andet. Når du alligevel er i gang med overvejelser omkring vinduer og radiatorer, vil jeg foreslå du bruger lidt penge på en dygtig håndværker og/eller energirådgiver, så du får en ordentlig løsning og ikke bare et skud i tågen. 

Venlige hilsener,

Jens

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)