|
Jeg er blevet vild med dette fjernstyringsprogram. Især da det virker uden at skulle ændre i firewall eller evt router. Det koster dog min 600 kr om måneden hvilket er lidt i overkanten til mit forbrug. Findes der alternativer der kan det samme ? Jeg har prøvet realvnc som faktisk er ok, men det kræver at brugeren giver tilladelse i firewall. Hvis brugeren sidder bag en router skal der først laves portforwarding. Lidt besværligt. Så kender I noget ? |
Alternativ til Logmein Resque ?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
logmein hamachi findes i en gratis udgave til at oprette et LAN over internettet. Når først maskinerne er på et fælles netværk, så virker de fleste remote muligheder som vnc, remote desktop m.v. |
|
Vores to computere får altså nogle "lokale" ipadresser men kan kontakte hinanden på ? Jeg vil kigge på det. Men er der ikke nogle routere der ikke kan håndtere vpn ? |
|
Det er ikke noget jeg ville bruge til statshemmeligheder, men til de fleste ting hvor der ikke er penge i at købe en færdig VPN-løsning og installation, så er det et godt alternativ. Jeg bruger det selv til at forbinde til min mors maskine i jylland, når jeg skal hjælpe hende med noget på hendes computer. Når først netværket er oprettet, så har de 2 maskiner en speciel IP som kan bruges som IP-adresse i de fleste programmer som f.eks vnc, spyme og lignende. Selv fildeling m.v. fungerer som regel som på et lokalt netværk, men er afhængig af hastigheden over netværket og kræver formodentlig lidt opsætning. Jeg kender ikke funktionaliteten så godt på windows platformen. :-) |
|
prøv www.blive.com det koster 49 USD om måneden funker fint til behovet, men logmein rescue er nu lidt bedre. Hilsen |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Bliv gratis medlem