Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det samme koncept anvendt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har beskrevet i tidligere topics herinde, så har jeg en ide til et koncept, som jeg ikke troede var anvendt endnu. Nu har jeg dog fundet et community, som bruger nogle af de funktioner, som jeg har tænkt mig at bruge til mit koncept. Dog ser siden ikke særlig brugervenlig ud, og den er ikke ret kendt. Når man kommer ind på siden, så får jeg en advarsel fra Avast virusprogrammet om, at det er en skadelig side, som indeholder potentiel fare. Det er jo ikke så smart.

Jeg vil dog stadigvæk gerne udvikle min ide, selvom min ide minder lidt om den side, jeg har nævnt. Men der er jo tusindvis af online community’s som ligner hinanden i dag. Alle community har jo for det meste til formål at skabe et netværk af brugere.

Tror I der sker noget ved, at jeg laver et community site, som ligner det, jeg fandt. Jeg har aldrig haft i tankerne at kopiere det site. Det her er min ide, selvom en anden har lavet noget, som ligner det lidt. Jeg vil ikke opgive mit koncept, fordi en anden har et forholdsvis ukendt site, som ikke er særligt populært. På det fysiske marked er der jo også mange brancher som beskæftiger sig med den samme varetype, og komkurrere mod hinanden, og det er jo lovligt. Så burde det vel også være sådan på nettet. Man konkurrere jo også mod hinanden på nettet ved at få så mange folk som overhovedet muligt ind på sit community.

Jeg kan forstå, at det måske virker som en kopiering af en andens ide, hvis man laver et site som designmæssigt ligner det andet, og næsten har det samme domæne. Men det er jo ikke tilfældet med mit. Det er mit eget design og mine egne tanker bag.

Men det er vel meningen, at man skal konkurrere med hinanden. Lave noget der er bedre end det eksisterende. Ellers ville det da blive kedeligt, hvis der ikke var mulighed for konkurrence. 

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 12:21

Det bliver ikke noget problem, så længe du ikke stjæler koder fra konkurrenten :-) Og så må du bare lave et top fedt site, som konkurrenten ikke har en chance imod :-)

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 12:39

Nå ja, det kan jeg huske fra filmen The Social Network, hvor de beskyldte Mark Zuckerberg for at bruge deres koncept. Han brugte jo også på en måde deres koncept omkring The HarvardConnection, men han brugte ikke nogle af deres koder.

Så hvis der kommer en og fortæller dig om et helt vildt godt koncept, så må du faktisk gerne stjæle hans koncept, hvis han ikke har noget patent eller fortrolighedsaftaler på det, bare du bruger dine egne koder. Er det korrekt?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 12:41

Juridisk set ja :-) 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 12:50

Tak for dine svarSmile

Ham der har det site, som jeg snakker om. Han har skrevet, at hvis man kan få fem af sine venner til at tilmelde sig, får brugeren en gratis Ipod. Synes I det er en god markedsstrategi. Jeg synes, at det virker en smule desperat. Hvis han havde mange brugere, burde det da ikke være nødvendigt. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at gøre det.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 12:58

Nej, det synes jeg ikke er en gode markedsførings metode. De brugere man får ud af det er folk der er blevet beordret til det er deres venner er fuldstændig ligeglade med sitet. (Hvis ikke det er falske profiler)

Ifølge mig er den bedste markedsførings metode SEM... Men med det siger jeg ikke at du kun skal lave SEM. Vær synlig på nettet, og find din målgruppe. Tal til din målgruppe :-)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 13:07

Kan du anbefale noget SEM marketing, som jeg selv kan lave, uden det koster mig noget?

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 13:11

Jeg har ikke undersøgt denne udtalelse nærmere, men for noget tid siden, stødte jeg på en udtalelse, der lod:
Du skal blot ændre 20% og så har du et nyt værk.
Så det med at kopirer, ser jeg ikke som noget, du skal være bange for ;)

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 13:20

Thomas :
Kan du anbefale noget SEM marketing, som jeg selv kan lave, uden det koster mig noget?

Du kan lave noget lav selv SEO, der findes masser af blogs om SEO. Hvis du ikke vil bruge penge på det ville jeg starte med at læse Light udgaven af SEO-LEX :) http://www.seo-lex.dk/download-light.html

Når du har læst den kan det være du får lyst til at købe den fulde version :-) Men læs dig til en masse viden om SEO og få nogle gode placeringer på Google...

Nu siger du gratis, men hvis du udnytter et værktøj som google adwords rigtigt bliver det jo mere end gratis :-) Hvis du tjen 10 kroner hver gang du bruge 5 kroner på Google AdWords, så er det jo top dollar!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)