Som jeg har beskrevet i tidligere topics herinde, så har jeg en ide til et koncept, som jeg ikke troede var anvendt endnu. Nu har jeg dog fundet et community, som bruger nogle af de funktioner, som jeg har tænkt mig at bruge til mit koncept. Dog ser siden ikke særlig brugervenlig ud, og den er ikke ret kendt. Når man kommer ind på siden, så får jeg en advarsel fra Avast virusprogrammet om, at det er en skadelig side, som indeholder potentiel fare. Det er jo ikke så smart. Jeg vil dog stadigvæk gerne udvikle min ide, selvom min ide minder lidt om den side, jeg har nævnt. Men der er jo tusindvis af online community’s som ligner hinanden i dag. Alle community har jo for det meste til formål at skabe et netværk af brugere. Tror I der sker noget ved, at jeg laver et community site, som ligner det, jeg fandt. Jeg har aldrig haft i tankerne at kopiere det site. Det her er min ide, selvom en anden har lavet noget, som ligner det lidt. Jeg vil ikke opgive mit koncept, fordi en anden har et forholdsvis ukendt site, som ikke er særligt populært. På det fysiske marked er der jo også mange brancher som beskæftiger sig med den samme varetype, og komkurrere mod hinanden, og det er jo lovligt. Så burde det vel også være sådan på nettet. Man konkurrere jo også mod hinanden på nettet ved at få så mange folk som overhovedet muligt ind på sit community. Jeg kan forstå, at det måske virker som en kopiering af en andens ide, hvis man laver et site som designmæssigt ligner det andet, og næsten har det samme domæne. Men det er jo ikke tilfældet med mit. Det er mit eget design og mine egne tanker bag. Men det er vel meningen, at man skal konkurrere med hinanden. Lave noget der er bedre end det eksisterende. Ellers ville det da blive kedeligt, hvis der ikke var mulighed for konkurrence. |
Det bliver ikke noget problem, så længe du ikke stjæler koder fra konkurrenten :-) Og så må du bare lave et top fedt site, som konkurrenten ikke har en chance imod :-)
- Alexander Baandrup Larsen