Vi er en nystartet virksomhed, som skal have vareprøver tilsendt fra vores måske kommende leverandør i Hong Kong. Vi mangler i firma til at fragte varerne (shipping), og tænkte i første omgang på DHL. DHL kræver dog minimum 25 forsendelser om året, før man kan få kundenummer der.
Håber i har nogle forslag til hvilket firma vi i stedet kan benytte, og hvordan forsendelsen i så fald ville foregå.
Jeg er ikke oprettet som kunde hos DHL. Så jeg er da overbevist om at det er leverandøren der står med en kundekonto til DHL. Det vil jo heller ikke give nogen mening at man ikke kan sende pakker til andre end folk med et DHL kundenummer. Så får da din leverandør til at købe fragten hos DHL som der også er en anden der forslår. Han vil nok have nemmere ved at komme op på 25 forsendelser end dig. Alternativt kan du jo blive tvunget til at vælge det fragtfirma som han bruger og har en kundekonto hos.
Det billigste er faktisk at få din leverandørt til at købe fragten. Det er i hvert fald min oplevelse
Det kommer da så sandelig an på hvor store mængder gods der skal fragtes. Taler vi søfragt fra kina vil det næsten altid kunne betale sig at bruge en dansk speditør.
Det billigste er faktisk at få din leverandørt til at købe fragten. Det er i hvert fald min oplevelse
Det kommer da så sandelig an på hvor store mængder gods der skal fragtes. Taler vi søfragt fra kina vil det næsten altid kunne betale sig at bruge en dansk speditør.