Hey alle Jeg er i gang med en større opgave og vil super gerne have jeres mening omkring en diskusion som jeg evt. kunne indrage. Den lyder således. Bør børnereklamer forbydes? Rerklamer, der retter sig mod børn, snyder sig igennem den voksnes kritiske sans ved at sigte på deres børn, som derefter ønsker sig det af sine forældre. Barn-forældreforholdet er nemlig stærkt føeksesdrevet, og det er som bekendt forbrugerens føleser som er reklamebranchens bedste allierede. Hvad mener i? Bør børne reklame forbydes da man retter sig mod barnet som ingen kritisk sans har over for evt. et stykke legetøj? Eller er det okay eftersom det er en del af barndommens lærdom? Kom med jeres meninger. Mvh. Kongsted |
Ja meget gerne fordi så kunne man blive fri for at høre sin søn på 3 år sige "det vil jeg ha" til alt legetøj som kommer på skærmen.
Og så Nej. Fordi det vil kun gå ud over de danske stationer fordi man kan se at en som TV3 som sender fra UK og bryder programmerne med reklamer fordi det er lovligt der. Der er altid en smutvej om et eller andet sted. Samtid læste jeg at i Sverige der er børn allerede på internettet som 3 år og for 2 år siden var de 5 år før de var på nettet første gang. Og min søn på 3 år spiller på morens android telefon "Gratis spil" også skal vi hjælpe med at få ham tilbage til spillet når han får klikket op en reklame. Og gaven til ham er en tablet med android og en masse spil på. Jeg tror det er fremtiden ellers en appel ipad.
Jeg får også besked fra min mor at jeg satte krydser på samtlige sider i alle BR katalogerne da jeg var en lille dreng og jeg har ikke taget skade ud over at jeg gider ikke se TV for jeg er blevet træt af reklamerne men det er også konen der har magten og hun elsker TV3.