Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere kunder i frisørsalonen?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Indledning:

Min kæreste har en frisør salon som hun har haft i et år som går rigtig godt.

Hun er dygtig og får en del kunder via henvisninger fra nuværende kunder.

Hun er alene lige nu, men har fået tilbudt at få en anden dygtig frisør ned med tilskud fra kommunen.

Alt fint indtil videre.

Problemet er at der lige pt ikke er nok kunder til at være 2.

Har i nogle gode tips og tricks til at få en masse nye kunder?

Håber i kan hjælpe mig.

Venlig hilsen

Casper 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:59
Hej Casper

Jeg tror nok, at jeg har en del ideer til, hvad du kan gøre for at få flere kunder til salonen.

Det jeg først skal vide er

1) Hvor ligger salonen(hvilken by)
2) Hvem er målgruppen?
3) Er der mange frisørere i området?
4) Hvor gammel er din kæreste?

Når du har svaret på det, så er det lidt nemmere for mig at hjælpe dig.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

jeg følger lige med i her for i følge Vidal Sasson i Danmark var sidste kvartal det kvartal nogensinde hvor der var flest konkurser blandt danske frisører.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:18

Det ville nok være en god ide at skrive lidt om dig selv på din profil fordi der står ikke meget.

Er det i give by, Odense eller strøget i kbh denne frisør ligger.

Man kan godt komme med nogle forkromet ider men hvis det er i Kalundborg så er det nok ikke de store til 50.000 reklamer du skal bruge.

Kom med flere oplysninger.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 00:18

Et par hurtigere idéer:
- Lav 'juleklip' hvor kunden A fx. får 10% rabat til sig selv og kunde B som kunde A fik lokket med.
Hensigten er at sprede kenskabet til hende yderligere.

- Ture markedsføre sig på nye platforme: Fx. lave en aftale med en helt anden forretning om at opnå synlighed den vej igennem. For at give et konkret eksempel: hun kunne lave en aftale med mig og min webshop hvor hun agerer som frisør men har en noget anderledes kunde. Nemlig en rap badeand! Her tages billeder, måske video. Dette deles på min blog og fb side + der gives link til hendes hjemmeside. Pludselig kom din kæreste ud til nye kunder hun måske ALDRIG ville ha' noget ellers.

Hvis du smider noget mere konkret info vil jeg gerne hive flere idéer op af lommen. 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 00:35

Jeg melder mig i koret. Du er nødt til at komme med lidt flere informationer. Jeg vil også gerne høre, hvad hun helt konkret gør i dag for at promovere forretningen?

Og hvordan er forretningen indrettet? Her må også være en masse muligheder for at tilbyde noget unikt, som konkurrenterne i lokalområdet ikke har tænkt over.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:55

Hvis hun kun skal betale en mindre del af hendes løn, så kan hun jo lave en aftale med en af de mange "dagens deal" sider, hvor hun kan tilbyde 50% rabat på en klipning + farvning.

Måske kan der laves en pakke med: 1 klipning og 1 farvning + 1 shampoo og 1 hårlak, men her skal Jeres indkøbspris på produkterne selvfølgelig være lavere end 50% af salgsprisen.

I betingelserne kan hun skrive, at det skal oplyses ved tidsbestilling, at der er tale om et gavekort fra denne deal, så I er sikre på at denne kunde bliver klippet af den nye frisør.

I kan også skrive, at de 50% rabat netop gives på baggrund af, at der er kommet en ny dygtig frisør i butikken og at rabatten kun gælder ved klipning af hende, så bliver eksisterende kunder heller ikke skuffede, når de ser, at det ikke er din kæreste der tager imod dem.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvom jeg normalt ikke ville foreslå forretninger at anvende "deal sites" så kunne det i dit tilfælde være fordelagtigt at følge Nicolajs råd.

Du skriver ikke meget om målgruppen, men jeg går ud fra at det er kvinder. Nu er jeg selv folikkelhæmmet Stick out tongue , men synes mange glemmer at fokusere på det modsatte køn. Kampagne til mænd som mandeblade, en øl under klipning eller en video af EM92 finalen kørende til at lokke dem ind. (smagfuldt så kvinderne selvfølgelig ikke forsvinder)

Tilmeldt 31. Dec 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 04:43

Man må desværre ikke udskænke øl uden bevilgning.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

C*P*C:
Hun er alene lige nu, men har fået tilbudt at få en anden dygtig frisør ned med tilskud fra kommunen.

I den branche skal man ikke ansætte den "slags" - beklager det er hårde ord, men der er en grund til hun er der.

Inden hun giver nogetsomhelst svar, så skal hun tjekke op hos vedkommendes tidligere arbejdspladser og bede om udtalelser.

Hvis ikke det kan dokumenteres at hun kan indbringe 800.000 årligt, så skal hun springe over.

Alternativt kan hun udleje en stol i salonen til hende, for 5-8000 pr. md + del af omsætningen.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)