Hej Alle, Nu ved jeg ikke om jeg skriver det helt rigtige sted men jeg prøver. Jeg har fået udført en tilbygning af en lidt tvivlsom mester. Han fik mig fra starten overbevist om det ville være smart hvis jeg selv afregnede alle materialerne direkte med trælasten så det gjorde jeg. Ingen problemer i det. Jeg har betalt mine sidste regninger til trælasten for små 4-5 måneder siden men for 2 uger dukker der lige pludselig en regning ind af døren på 12.000 kr. for matrialer som han skriver han var kommet til at trækker fra mesterens konto og ikke min. (det skal lige indskydes at håndværksmesteren præcis lige før jeg fik denne regning er blevet meget sur over at jeg skrev en negativ anmeldelse af ham på nettet fordi han har snydt mig på flere punkter... også mangler jeg fakturaer på udbetalte kontant beløb mm... ja jeg er for dum men han var en bekendt af familien og jeg troede derfor man kunne stole på ham... ) Nå men lige efterfølgende den anmeldesle dukkede den her regning op fra trælasten på min adresse som tilsyneladende ved en fejl i første omgang er blevet trukket fra håndværkermesterens konto. Jeg har nu sendt regningen retur til tømmerhandlen hvor jeg har sagt jeg ikke har kendskab til disse materialer, ikke har bestilt dem og heller ikke har fået dem udleveret.. Hvorfor jeg ikke vil betale regningen. Disse varer er udleveret til mesterens folk og jeg mener derfor det er en sag imellem mesteren og trælasten og ikke vedrører mig. Hvad er min chance for at få ret i ikke at betale min regning til den trælast ?? Kan han trække mig til inkasso efter jeg har bestridt kravet eller hvordan ?? Hvordan er jeg stillet í sådan en sag her.. er det bedste at jeg bare betaler eller har jeg en reel mulighed for at undgå at betale denne regning ? På forhånd tak. |
Hej Ole
Umidelbar lyder det til at du har en rigtigt god sag. Fint at du har gjort indsigelse mod regningen tømmerhandlen (husk at gemme dokumention for det) hvad har tømmerhandlen sagt til din indsigelse ?
Tømmerhandlen får svært ved umiddelbar at gøre dig noget, pga. din indsigelse skulle de true med inkasso laver du en indsigelse ien og så ka de ikke en gang sende dig i fogedretten eller i RKI.
Var jeg dig ville jeg skrive et brev til mester hvor du gør ham det klar at der må være tale om en fejl fakturering som han omgående må få bragt iorden med tømmehandlen (giv ham en tdsfrist for et svar). Oplys ham samtidig om at såfremt der ikke kommer noget svar vi sagen bliver anmeldt til politiet som bedragri.
Du sender brevet til mester som almindeligt brev og abefalet brev. Du sender også en kopi af brevet til tømmerhanden. HUSK at gemme dokumentatn for brevene.
Mvh
Ravn