Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uenighed om regning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Nu ved jeg ikke om jeg skriver det helt rigtige sted men jeg prøver.

Jeg har fået udført en tilbygning af en lidt tvivlsom mester. Han fik mig fra starten overbevist om det ville være smart hvis jeg selv afregnede alle materialerne direkte med trælasten så det gjorde jeg. Ingen problemer i det.

Jeg har betalt mine sidste regninger til trælasten for små 4-5 måneder siden men for 2 uger dukker der lige pludselig en regning ind af døren på 12.000 kr. for matrialer som han skriver han var kommet til at trækker fra mesterens konto og ikke min.  (det skal lige indskydes at håndværksmesteren præcis lige før jeg fik denne regning er blevet meget sur over at jeg skrev en negativ anmeldelse af ham på nettet fordi han har snydt mig på flere punkter... også mangler jeg fakturaer på udbetalte kontant beløb mm... ja jeg er for dum men han var en bekendt af familien og jeg troede derfor man kunne stole på ham... )

Nå men lige efterfølgende den anmeldesle dukkede den her regning op fra trælasten på min adresse som tilsyneladende ved en fejl i første omgang er blevet trukket fra håndværkermesterens konto.

Jeg har nu sendt regningen retur til tømmerhandlen hvor jeg har sagt jeg ikke har kendskab til disse materialer, ikke har bestilt dem og heller ikke har fået dem udleveret.. Hvorfor jeg ikke vil betale regningen.  Disse varer er udleveret til mesterens folk og jeg mener derfor det er en sag imellem mesteren og trælasten og ikke vedrører mig.

Hvad er min chance for at få ret i ikke at betale min regning til den trælast ?? Kan han trække mig til inkasso efter jeg har bestridt kravet eller hvordan ?? Hvordan er jeg stillet í sådan en sag her.. er det bedste at jeg bare betaler eller har jeg en reel mulighed for at undgå at betale denne regning ?

På forhånd tak. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 18:49

Hej Ole

Umidelbar lyder det til at du har en rigtigt god sag.  Fint at du har gjort indsigelse mod regningen tømmerhandlen (husk at gemme dokumention for det)  hvad har tømmerhandlen sagt til din indsigelse ?

Tømmerhandlen får svært ved umiddelbar at gøre dig noget, pga. din indsigelse  skulle de true med inkasso laver du en indsigelse ien og så ka de ikke en gang sende dig i fogedretten eller i RKI.

Var jeg dig ville jeg skrive et brev til mester hvor du gør ham det klar at der må være tale om en fejl fakturering som han omgående må få bragt iorden med tømmehandlen (giv ham en tdsfrist for et svar). Oplys ham  samtidig om at såfremt der ikke kommer noget svar vi sagen bliver anmeldt til politiet som bedragri.

Du sender brevet til mester som almindeligt brev og abefalet brev.  Du sender også en kopi af brevet til tømmerhanden. HUSK at gemme dokumentatn for brevene.

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04

Jeg tror det kan afhænge lidt af om tømmermesteren kan bevise, at han har modtaget de materiale og brugt dem til dit byggeri. Du har jo godkendt at materialer er med faktura direkte til dig, og det er vel - i lighed med de sidste her, materialer som du måske knapt har kvitteret for fra gang til gang.

Overfor tømmer handelen kan du måske en sag hvis du ellers har kvitteret eller godkendt materialer der ellers er brugt - men er dette helt i lighed med alt det andet, leveret eller afhentet af tømmer mesteren, og han kan bevise de er brugt til dit byggeri - så tror jeg ikke deres fejl fakturering til mester i første omgang, rækker til at nægte regningen - i det mindste til at nægte den i forhold til enten byggemarked eller til tømmermester.

Kan han ikke bevise hvor de materialer sidder på dit byggeri ret præcist - uden at det lige så godt kunne være de sad et andet sted, så har du en god sag, men ellers er du nok været lidt byggemester selv, med direkte fakturering af materialer, og har selv et vist ansvar for at holde øje med materialerne?

I alle fald, der sker ikke noget ved at protestere, men vær ikke for overrasket hvis du får brug for juridisk hjælp hvis de ikke bare tager beløbet i strakt arm, hvad jeg knapt tror

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:50

Håndværksmesterens muligheder er flere. Sagen hører i første omgang under det som kaldes småsagsprocessen, sagen er under 50.000 kr. Se også www.domstol.dk

Håndværkeren kan fremsende et betalingspåkrav til Fogedreten, som du kan gøre indsigelser imod. Denne tages så i første omgang af "bordet". Men vil håndværksmesteren have "sine penge" kan han bare overgive det til civilretten (betalingspåkravet bliver bare "omdøbt" nu til en stævning). Og den civilretslige behandling kører nu ved byretten i dit værneting.

Dine "chancer" ? det kommer an på din modstander vil han have sine penge, kan det koste dig penge (mange).

I en sådan sag vil et udenretslig frivillig forlig jer i mellem, formodentlig være at foretrække.

Hvis "sandheden" er den som håndværkeren formodentlig oplever, ville jeg i håndværkernes sted ikke tøve et øjeblik på at holde på min ret, nemlig at du skal betale.

Det er formodentlig også dig, der har henvendt dig til håndværkeren og ikke omvendt. Du henvender dig formodentlig heller ikke til "en tvivlsom". At han så efterfølgende er blevet det i dine øjne er en anden sag. Det er der mange der bliver når regningerne dukker op.

Se også http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/01/05/164111.htm

Men hensyn til bevisførelse er denne fri i Danske Domstole. Så hvem der skal føre bevis for diverse påstande og bevisligheder vil være Rettens skøn.

Her kan du selv få store problemer. Håndværkeren kan formodentlig bevise, at den forløbe og historiske betalings kutyme har været fremherskende jer imellem.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Århus
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:49

Jamen man kan da godt umiddelbart høre hvilken side Ib er på.
I første omgang er det vel ikke overfor mesteren at sagen omhandler, men overfor tømmerhandlen.
Med mindre Ib ved noget der ikke står her, eller jeg har misforstået noget, kunne det jo også være at det var mesteren der havde begået en (u)bevidst fejl?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)