Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode Videoer: Konkret om at tjene penge på salg af domæner

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er et par rigtigt gode videoer til dig, som vil vide meget mere om hvordan du kan tjene penge på at købe og sælge domæner. De forklarer dig både det overordnede, salgsteknikker og helt konkret hvordan du gør det.

Video 1:  How to Sell a Domain Name – Adam Dicker fra dnforum.com

Video 2:  The Inner Workings of Go Daddy Auctions – Paul Nicks fra godaddy.com

Super godt gået af Michael Cyger fra DomainSherpa!

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 16:11

Man skal bare reglerne fra DK Hostmaster, i hverfald når det drejer sig om de danske domæner (kender ikke regler for udenlandske):

7.4 "Forbud mod warehousing
Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene
med videresalg eller udlejning for øje, jf. lov om internet-domænenavne § 12, stk. 2. For domænenavne, der var registreret på tidspunktet for lovens ikrafttræden den 1. juli 2005, træder
forbudet først i kraft fra den 1. juli 2010, jf. lovens § 27 stk. 3"
https://www.dk-hostmaster.dk/fileadmin/filer/pdf/generelle_vilkaar/generelle_vilkaar_DK04.pdf 
Vh
Casper 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:14

Casper:
Man skal bare reglerne fra DK Hostmaster, i hverfald når det drejer sig om de danske domæner (kender ikke regler for udenlandske):

Det har du helt ret i, Casper. Jeg burde have understreget den del. Det er kun internationale domæner (herunder .com .net og .org) som man har en ægte ejendomsret til. Og som man kan købe og sælge og leje ud som man vil.

Mange gør det dog med de ekstremt regulerede .dk domæner alligevel, ved jeg. Ligesom mange overtræder varmærkeregler, når de køber domæner med iphone og playstation i navnet osv.

Personligt holder jeg mig fra begge dele. Hvis jeg sælger et .dk domæne er det altid sammen med et website.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)