Hej der ude. Jeg er ved og oprette et internethandel firma. Hvor jeg skal ha et kontrakt i mellem firma og kunden. Og har søkt på nettet og fundet en magen til firma. Og jeg læste ders kontrakt de har med sine kunder, og vilkår betingelser, som passer meget godt i mit koncept.. Er det ulovlig og kopir samme kontrakt? Og bruge det i mit firma? (det bliver lidt for dyrt ansatte et advokat til et nyt kontrakt:))
Du må ikke kopiere tekster fra andre men du må gerne lade dig indspirere. Du kan spørge en advokat hvad han tager for sådan en tekst - du skal ikke ansætte ham men det er sådan en opgave han kan bruges til. Hellere at få den skrevet ordentligt og så bruge de penge det koster end at man taber penge på det senere.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
j der ude. Jeg er ved og oprette et internethandel firma. Hvor jeg skal ha et kontrakt i mellem firma og kunden. Og har søkt på nettet og fundet en magen til firma. Og jeg læste ders kontrakt de har med sine kunder, og vilkår betingelser, som passer meget godt i mit koncept.. Er det ulovlig og kopir samme kontrakt? Og bruge det i mit firma? (det bliver lidt for dyrt ansatte et advokat til et nyt kontrakt:))
Det kommer nok ikke som et chok for dig at det er ulovlilgt at at kopiere det materiale som andre har betalt en advokat for at få lavet? (men ellers er svaret NEJ du må ikke stjæle andres tekster uden deres tilladelse)
Du kommer næppe uden om at betale en advokat et par timers arbejde for at udarbejde en tekst, som andre siger kan du jo godt lade dig indspirere af tekster du finder på nettet, skrive dine egen og så få en advokat til at gøre dem færdige, det har jeg selv gjort og det koster nogle tusinde uanset hvad, men der er ikke nogen vej uden om, medmindre du selv mener at kunne skrive dem.