Prøve lige igen, jeg fik vide at man skal altid forsikre alle medarbejdere, om de er deltid eller fuld tid. Passer det? Vi skal have en deltidsansat på 10 timer pr. uge. Skal vi lave forsikring til ham?
Ja, der skal forsikring til, ring til dit forsikringsselskab, du kan som regel godt forsikre en ½ ansat, derudover kan man også hvis man har 3 personer med 10 timer i ugen køre dem under "1 fuldtidsforsikring" vores forsikringsselskab er ihvertfald meget large ang. dette :o)
Arbejdsskadeforsikring er lovpligtig, hvis du har ansatte i din virksomhed. Den sikrer alle ansatte eller deres efterladte erstatning for ulykke eller sygdom, der skyldes arbejdet eller de forhold, der arbejdes under.
Skulle uheldet være ude kan manglende forsikring betyde erstatningskrav på endda meget store beløb. Så dine ansatte skal forsikres - ligesom dine vigtige og/eller dyre aktiver i firmaet i tilfælde af tyveri, brand etc.
Jeg står overfor at skulle oprette forsikringer for mit ApS, i forbindelse med ansættelse af medarbejdere, forsikring af aktiver og produktansvarsforsikringer. Specielt produktansvarsforsikringer i USA har jeg endnu ikke fundet forsikringsselskaber der kan/vil.
Firmaer som Codan vil gerne alt det andet men er end ikke professionelle nok til at have løsninger for internationalt produktansvar. Hvor går man hen og hvem er professionelle nok?