Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne hjælp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg står i den situation, at det domæne jeg gerne vil købe heldigvis er ledigtSmile Helt utroligt alligevel, at det domæne, jeg har fundet på faktisk er ledigt. Det er dejligt.

Men mit problem opstår i, at navnet på mit domæne også godt kan fungere med "The" foran. Jeg tænker på at købe begge domæner, så jeg undgår at en anden ser mulighed i at købe det samme domæne som mit bare med "The" foran.

Når jeg omtaler navnet på domænet kan jeg både sige "The" foran men også uden. Det vil lyde som det her eksempel. "Have you heard about Rat Pack" "Have you heard about the rat pack" ( I ved den gruppe af entertainere bestående af Dean Martin, Frank Sinatra og Sammy Davis jr. Smile ) Jeg synes, at det generelt lyder bedre med "The" foran. Men jeg tænker på om det er klogest at bruge navnet uden "The" i selve det domæne, som skal bruges til websitet og så bare have det andet domæne med "The" som et ekstra eller subdomæne. Jeg tænker på, at der jo nok ikke er så mange folk, som sætter "The" foran de enkelte ord, hvis de søger efter noget bestemt. Hvad tror I er bedst at anvende, for at få det bedste søgeresultat? Håber det gav mening.

Lige et sidespørgsmål. Hvis jeg downloader Joomla, kan jeg så selv ændre i keyword, metatags osv, så jeg kan sige, hvad der skal søges efter. Er det muligt i et program som Joomla, at kunne ændre det i koden?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:32

Domæner koster i dag så lidt, at jeg vil anbefale dig at snuppe begge domæner, for at ende med at et anden tager det andet domæne er ikke sjovt.

Jeg er ikke Joomla-kender, men ud fra denne tråd, ser det ud til at kunne lade sig gøre.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:39

Personligt ville jeg brande uden "THE"

Facebook brugte også "The" i begyndelsen.

Men køb da endelig begge to og gerne også med bindestreg, altså hvis det er et stort projekt du har gang i.

Omkring joomla, kan du naturligvis pille det ud har lyst til. Det er ganske simpelt i Joomla, og du kan købe plugins der gør det endnu letere.

Læs f.eks her:

http://www.joomlaseo.net/SEO-Tools-For-Joomla.html

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:39

Jeg ville benytte versionen uden the, men stadigvæk registrere begge versioner.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 00:48

Hej Thomas,

Et domæne koster kr, 45 årligt. Så ligesom Bjarke, vil jeg anbefale dig at købe begge domæner. Herefter bør du så lave en 301 redirect (omdirigering) fra det domæne du ikke har tænkt dig at "markedsføre" til det primære domæne.

Med joomla kan du sagtens lave unikke sidetitler (title tags), sidebeskrivelser (description tags) etc. Men hvis du ikke har fastlagt dig helt, synes jeg også du skal tage et kig på Wordpress, det vil nok være lidt lettere for dig at komme igang med.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 00:51

Casper Schneidereit:
Jeg ville benytte versionen uden the, men stadigvæk registrere begge versioner.

Jeg er helt enig Yes

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 00:57

Tak for svarene:) 

Jeg er bare bange for, at det virker uprofessionelt, når man bruger programmer som Joomla og Wordpress osv. Det vil aldrig blive som hvis man selv kunne udvikle det hele fra bunden, men det er den bedste mulighed for mig. Så tænker jeg på, om det er muligt at, hvis ens website blev bare en smule populært, og man fik råd til at få det hele bygget fra bunden, kan man så overføre alle data/brugerprofiler osv fra joomla til det andet website? 

Jeg skal også have købt et webhotel. Jeg kan se, at man tit kan få de folk, som sælger webhotellet til at installere joomla for en. Synes I at det er en god ide? Jeg vil helst ikke til selv at skulle installere joomla og føre det over på webhotellet. Det ved jeg ikke hvordan man gør. Men er der nogen begrænsninger ved at lade dem installere joomla på webhotellet?

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 01:04

Thomas :
Jeg er bare bange for, at det virker uprofessionelt, når man bruger programmer som Joomla og Wordpress osv.

Når Nybolig kan, kan du altså også! Wink

Jeg er selv tilhænger at egenudviklede løsninger, men har også hørt et godt argument for at bruge 20% af sin tid på en løsning der kan 80% af det du gerne vil, end 80% på en løsning der kan 100%.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:05

Joomla / Wordpress er ikke uprofessionelle værktøjer, og det tror jeg folk generelt er enige med mig i.

Det er svært at svare konkret på et generelt spørgsmål. Men ja, profiler kan godt flyttes. .

Hvis du er usikker omkring Joomla og budgettet er stramt, så ville jeg hyre nogle timer hos en af de unge gutter herinde. I kan sikkert også få lavet en aftale omkring løbende support.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 01:08

Thomas :
Jeg er bare bange for, at det virker uprofessionelt, når man bruger programmer som Joomla og Wordpress osv.

Der er skam intet uprof. ved at benytte Joomla eller Wordpress. Begge benyttes i ganske mange (både store og små) prof. løsninger over hele verden. Det du måske burde kigge på istedet, er at få lavet et unikt design, som er tilpasset dit behov/din smag. Det er jeg helt sikker på, at der er nogle af de mange dygtige webfolk her på Amino, som kan give dig et godt bud på.

Thomas :
kan man så overføre alle data/brugerprofiler osv fra joomla til det andet website?

Alt kan lade sig gøre! Smile Og da både Joomla og Wordpress kører på sql databaser skulle det ikke være nogen uoverkommelig opgave.

Thomas :
Jeg vil helst ikke til selv at skulle installere joomla og føre det over på webhotellet

Personligt installerer jeg altid selv nyeste version fra "producentens" hjemmeside, men mange webhoteller har en såkaldt one-click installer til de mest populære cms systemer. Det kan du dog evt. også vende med et webfirma, hvis du beslutter dig for at få lavet dit eget design.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)