Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man genbruge en ophørt virksomheds navn?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kig på et virksomhedsnavn, som har været anvendt af en anden virksomhed. Der er tale om en virksomhed i samme branche.

Når jeg slår navnet op i CVR står der:

Startdato:  xx.xx.2010 
  Ophørsdato:  30.06.2011

Er det tilladt at tage dette navn til sin nye virksomhed, eller har den tidligere virksomheds ejer stadig rettigheder i forhold til navnet?

Hvis ja - hvordan undersøger jeg dette - er der andre registre - varemærker, etc. jeg skal kontrollere, før jeg benytter navnet.

Der er på ingen måde tale om at gå efter den tidligere virksomheds kunder eller andet uetisk - den var lokal og det er min også, og den lå et helt andet sted i landet.

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 21:58

Kommer snart...

Tilmeldt 8. Sep 11
Skrevet kl. 17:47
Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 18:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så længe der ikke er varemærke på navnet og den anden virksomhed er ophørt, er der intet til hindring for, at du kan anvende navnet til din virksomhedsnavn.

? tmview.europa.eu burde ikke redirecte til dkpto.dk.

1. Prøv at besøge siden: tmview.europa.eu

2. Tast - tm:[virksomhedens navn]

3. Hvis du ikke får nogen resultater, kan du anvende den. Hvis du får resultater kan du se hvilke varegrupper og/eller service-ydelser varemærket er gældende for.

4. Hvis din virksomhed ikke er indenfor de varegrupper og/eller service-ydelser kan du anvende navnet.

Held og lykke med det. :)

Kommer snart...

Tilmeldt 8. Sep 11
Skrevet kl. 15:30

Tusind tak.

Jeg mente i øvrigt ikke, at de redirectede; bare at de angav at de fik henter deres data vedrørende Danmark fra Patent- og Varemærkestyrelsen. Da navnet jeg søger ikke er meningsfuldt i andre lande (undtagen måske Norge) er der ingen fare for problemer i EU generelt. Så jeg kunne lige så godt slå op på den danske side.

Jeg stoler desuden mere på den officielle danske side end på "tmview", som jo kan være hvad som helst. Tmview kunne jo principielt være domænehajer, der bruger opslaget til at snuppe domænet, når jeg checker navnet. Ok, det er nok lidt paranoidt - men Patent- og Varemærkestyrelsen gør i hvert fald ikke den slags.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:49

pmbruun:
Jeg stoler desuden mere på den officielle danske side end på "tmview", som jo kan være hvad som helst. Tmview kunne jo principielt være domænehajer, der bruger opslaget til at snuppe domænet, når jeg checker navnet. Ok, det er nok lidt paranoidt - men Patent- og Varemærkestyrelsen gør i hvert fald ikke den slags.

Læser du siden "Om netstedet EUROPA" på samme domæne - europa.eu: http://europa.eu/abouteuropa/index_da.htm

kommer der en forklaring om, hvem der driver sitet:
"Portalen drives af Europa-Kommissionens kommunikationsafdeling på vegne af EU-institutionerne."

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 17:43

Smile Jeg forstår godt din frygt og skepsis med hjemmesider du ikke kender til. Det er altid bedst at være skeptisk og læse mere om de hjemmesider man besøger, før man anvender dem.

Men som John skriver så er det Europa-Kommisionen der står bag hjemmesiden.

Jeg ved godt at der er meget EU-skepsis i DK i øjeblikket men jeg tror dog næppe på, at EU ville gå så langt at lave en hjemmeside for at "snuppe" domænenavne. Big Smile

Men du har ret i, at der er faktisk en del hjemmesider, der gør lige præcis det du frygter. Så man skal passe på.

Held og lykke med din virksomhed.

Kommer snart...

Tilmeldt 8. Sep 11
Skrevet kl. 18:53

Tusind tak til jer begge. Jo, det site burde jo være fredeligt nok Yes.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 10:09

Min virksomhed LudvigsenPatent, som rådgiver om patenter,  bruger rent faktisk Patent og Varemærkestyrelsens gamle domæne www.eneret.dk, da de valgte ikke at benytte det.

Der kan ikke være en varemærkebeskyttelse på et beskrivende ord.

på ordet eneret.

Mogens Ludvigsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)