Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sygdom ved nyopstartet firma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går og pudsler med at starte rengøingsfirma op, hvor primær opgaver er privat rengøring og flyttelejligheder, men hvad gør andre som kun har sig selv ansat, og bliver syge? for kunderne regner stadig med at der bliver rengjort, bruger i en samarbejdspartner? men de har jo stadig deres egne opgaver.

Et bi spørgsmål:hvad skriver man i en rengøringsaftale? havd der skal rengøres,hvor tit og prisen, regner jeg med, er der nogen som har et oplæg til sådan en aftale.

MVH Niels

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:00

Hej Niels.. 

Hold da op.. For er det utroligt, for jeg har selv gået og tænkt på det spørgsmål, la' os håbe vi snart få et svar.. 

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 09:03

nå der var ikke mange der ville hjælpe med det, så må man jo skrive ind i service kontrakrten, at rengøringsbesøgne  bliver aflyst ved ferie eller sygdom, så er de jo bekendt med det.

andet kan jeg ikke se man kan gøre, for de priser jeg tænker at tage, så er der ikke til at ansætte nogen fast.

MVH Niels

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:15

Hej Niels,

Det er selvfølgelig ærligt at melde vilkårene ud fra starten og således også indsætte disse i kontrakten - men det bliver det ikke nogen god løsning af. Kerneydelsen indenfor rengøring er en god og stabil kvalitet - og på mig virker det bestemt ikke overbevisende, at min rengøring skal afhænge af én persons sygdom og ferie.

En dårlig oplevelse kan aldrig blive billig nok, og du er jo allerede inde på emnet "de priser jeg tænker at tage" - dvs. du vil ikke bare være billig men også levere en ydelse under markedsstandard. Jeg synes ærlig talt ikke, det lyder som noget fantastisk koncept, og jeg vil stærkt opfordre dig til at finde på noget andet - f.eks. finde en kompagnon, tæt samarbejdspartner eller en hel anden forretningsidé.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 09:15

Sygdom findes som hovedregel ikke når man er selvstændig :)

Man skal jo passe sin forretning. Jeg har utallige gange siddet med feber i kroppen og løst opgaver hos en kunde. 

Det er altid godt at have en "konkollega" som du kan sparre med, og som kan hjælpe dig, når du er presset - og omvendt!

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 10:49

Jeg ville bare vide hvad andre gør, jeg ved ikke hvilken branche du arbejder i, men jeg ved om ikke andet at priserne i rengøringsbranchen er ikke 400 kr. + moms pr. time, det er også fint i siger man bare skal have en samarbejds partner, men han/hun har også selv kunder som skal passes, det er det jeg synes er dellemaet er, og ærlig talt synes jeg, det er lidt for nemt at sige at sygdom ikke eksistere når man er selvstændig, jeg tror det er de færreste der køre ud til kunder og gøre rent hvis de har 40 i feber osv, men det er nu ikke den snak jeg ville have, jeg ville bare vide hvad andre i rengøring branchen gør, som har kun har sig selv ansat.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:14
Nu er det som det tidligere nævnt, sådan at man som iværksætter ikke bliver syg, men jeg synes alligevel, at det er meget prisværdigt, at man alligevel tænker over det, for vi er jo trods alt ikke supermænd.

Som jeg ser det, så virker det dybt uproffesionelt, at man ikke kommer til en aftale og for kundens side vil det jo være at betragte som om man ikke kommer, når man melder afbud på grund af sygdom. En kunde er simpelthen hamrende ligeglad med, om det er på grund af Moster Odas fødselsdag, fordi du ikke gider eller fordi du er syg, det eneste der betyder noget for kunden er om de får gjort rent eller ej.

Derfor vil mit råd være som andre, at du laver en aftale med en konkurrerende virksomhed, gerne af samme størrelse som din egen. De vil helt sikkert stå i den samme situation som du står i engang imellem.

Du snakker om, at 400,- i timen er mange penge for en nystartet virksomhed, men prøv at tænk på, at det er markant dyrere for dig at miste kunden og derudover kommer der en ret massiv badwill, hvis du udebliver fra et job. Derfor er mit råd til dig, at du skal lægge 5 kr. på timeprisen og så lægge dem i en "sygekasse" og så lave en aftale med en konkurrent.

Et andet alternativ der evt. kan bruges er, at du ansætter nogle tilkaldevikarer. Det er bare lidt svært at få folk til at gøre det, men på den anden side, så står der tusindvis af unge mennesker og mangler et fritidsjob og mange af dem er desperate.
Tilmeldt 23. Jul 06
Skrevet kl. 11:21

det er en rigtig god ide at finde en anden lille rengøringsfirma til at hjælpe i de situationer, men de har stadig deres egne kunder, det er en god ide med tilkalde vikarer synes jeg.

tak for svaret, det forstærker mig bare hvad jeg selv havde tænkt på

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)