Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S/momsregistreret eller ej?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi er 4, der er igang med at starte salg af t-shirt med eget design/tryk.

Vi har smidt 8000 i projektet og håber på at tjene 30000kr (minus de 8000) i første omgang.

Vi har været rundt omkring på nettet og researchet på hvilken virksomhedsform der passer os.

Mit spørgsmål er om vi overhovedet skal starte en (I/S) hvis vi kan holde os under de 50000kr årligt. Men jeg tænker bare på hvordan det skal forgå med skat og udbetaling til os 4 i "firmaet".

Vi har tænkt os at oprette en konto hvor vi smider vores indtægt ind. Hvordan trækker vi så skat fra dem - skal det gøres individuelt af de 4 "ansatte" eller hvordan?

Hvis i har et forslag til hvordan det kan forgå, lytter jeg MEGET gerne :-)

Tak
VH
Frederik

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederikil:
Mit spørgsmål er om vi overhovedet skal starte en (I/S) hvis vi kan holde os under de 50000kr årligt. Men jeg tænker bare på hvordan det skal forgå med skat og udbetaling til os 4 i "firmaet".

Grænsen på de 50.000 kr er alene et spørgsmål om hvor vidt I skal momsregistreres eller ej.

Jeres setup er et I/S og I skal lave regnskab over indtægter og udgifter. Når året er omme deles jeres overskud mellem jer og hver enkelt deltager selvangiver sin del på sin egen selvangivelse under overskud af virksomhed.

/Henrik

Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Henrik.

Så du vil forslå vi opretter et I/S - og skulle det med tiden ske, at vi overstiger 50.000 kr, momsregistrerer vi os?

Hvordan fungerer det med regnskab? Er det bare et excelark, eller skal man bruge en revisor?

Vh
Frederik

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej

Da det udelukkende er personer, der er interessenter, er der ikke krav om, at I/S'et aflægger årsrapport - dermed vil det være tilstrækkeligt, at I styrer økonomien i et excelark. Dog er der mange, der foretrækker at aflægge regnskab i forhold til, at der kan være anlægsaktiver mv., som hver interessent skal beskattes forskelligt af afhængende af, hvad der er mest fordelagtigt for den enkelte interessent. Dette kan være svært at styre, hvorfor der er nogen, der vælger, at bruge revisor til at styre dette.

Såfremt du har yderligere spørgsmål eller ønsker ovenstående uddybet, er du velkommen til at kontakte mig på telefon 89 25 25 25 eller på mail cbidstrup@deloitte.dk

Med Venlig Hilsen

Camilla Bidstrup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Deloitte..det er ikke korrekt.

Et Aps kan f.eks. også være interessent.

Desuden er et skattemæssigt regnskab for et I/S et krav iflg. mindstekravsbekendtgørelsen.

Synes, at jeres svar er meget overfladiske! 

NB: Er det elever, der besvarer for Deloitte? Så hellere lade være.

MvH 

Peter

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Peter - Revisor:

Deloitte..det er ikke korrekt.

Et Aps kan f.eks. også være interessent.

Synes, at jeres svar er meget overfladiske! 

NB: Er det elever, der besvarer for Deloitte? Så hellere lade være.

 

Man må formode at camilla tager udgangspunkt i at spørgeren oplyser at de er 4 personer!

Peter kender du iøvrigt det danske ordsprog " Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glas hus"

Mig bekendt har du selv svaret forkert på spørgsmål fra tid til anden.

 

 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn..det har jeg sikkert. Laver jeg fejl, indrømmer jeg  det dog, og lader ikke bare stå til.

Mener bare, at Deloitte burde stå for kvalitet og hvad der er kommet indtil videre er

for ringe.

Bare min mening.

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

DeloitteDennis:

Hej

Da det udelukkende er personer, der er interessenter, er der ikke krav om, at I/S'et aflægger årsrapport - dermed vil det være tilstrækkeligt, at I styrer økonomien i et excelark. Dog er der mange, der foretrækker at aflægge regnskab i forhold til, at der kan være anlægsaktiver mv., som hver interessent skal beskattes forskelligt af afhængende af, hvad der er mest fordelagtigt for den enkelte interessent. Dette kan være svært at styre, hvorfor der er nogen, der vælger, at bruge revisor til at styre dette.

Såfremt du har yderligere spørgsmål eller ønsker ovenstående uddybet, er du velkommen til at kontakte mig på telefon 89 25 25 25 eller på mail cbidstrup@deloitte.dk

Med Venlig Hilsen

Camilla Bidstrup

Hmmm....

Jeg er så ikke enig, idet der skal udarbejdes et årsregnskab jvf. Mindstekravsbekendtgørelsen

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17285, som du kan læse mere om på linket.

Iøvrigt er jeg enig Peters bemærkninger til ovenstående indlæg.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Mig bekendt har du selv svaret forkert på spørgsmål fra tid til anden.

Vi er jo alle kun mennesker og vi laver alle fejl fra tid til anden. Egentlig skal vi være være glade for alle som har interesse i at hjælpe andre - også her på Amino.  Omvendt har jeg stor forståelse for Peter's udbrud i dette tilfælde.

Har man en profil hvor man brander sig med et internationalt anerkendt revisionsfirma navn må man formode at selvsamme firma vil lægge navn til de svar der bliver givet på Amino. Under alle omstændigheder giver navnet Deloitte i nogle kredse et kvalitetsstempel og kan være med til at give et svar noget tyngde. Det er et forhold som forpligter og især hvis der er nogle iværksættere som følger rådene blindt.

Bruger man som her enhver lejlighed til at profilere sit firma med svar i vest på spørgsmål i øst - så vil jeg også stille spørgsmålstegn ved om det er den profil som Deloitte ønsker at vise ud af til.

/Henrik

Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår jeres diskution, selvfølgelig skal man kunne forvente korrekte svar på et forum som dette, hvor mange store revisorvirksomheder hjælper uvidne folk som mig.

Er der nogle der vil opsumere mit spørgsmål, og klarlægge et svar - er bare blevet lidt forvirret :-)


Tusind tak og venlig hilsen

Frederik

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)