Jeg har selv haft lignende ideer; slowcow, vitamin water m.fl. , før de kom til Europa :-) Måtte opgive det igen, da omkostningerne var enorme, hvis man ville starte det op. - Alene reglerne om pantmærkning var en stor barriere.
Men du kan sagtens undersøge markedet :-) Givetvis er dit segment ikke 15-20 årige, der popper sommersby i weekenden, men derimod et ældre publikum, der gerne nyder en kvalitetscider.
Hvordan har du tænkt dig distributionen skal være? Kan man købe engelsk og fransk cider i butikkerne i dag?
Hvis det ikke er på markedet i dag, kan det godt være du kan finde et behov. Lige med cider ville jeg overveje at gå efter at distribuere det til barer og restauranter. Det har man på Calsberg gjort med ciderproduktet Eve. I stedet for at køre store markedsføringskampagner har man sendt det på markedet gennem barerne. På den måde får man bartenderne til at være ambassadører for produktet. Eve er også et ciderprodukt i Sommersby stilen, rettet mod kvinder. Når så folk har smagt det på en bar, vil de begynde at efterspørge det i butikkerne. Men om de ville efterspørge det på en hjemmeside ved jeg ikke.