Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - hvad kan trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lidt udgifter som jeg ville høre om kan kan trække momsen på? Tror det umildbart ikke men vil jo lige være sikker.
1: Inviterede en kunde ud at spise en dag. På kvitteringen står der moms, men den kan vel ikke trækkes?
2: Hvad med selvstændig a-kasse bidrag?
3: Min firmabil var på værksted nogle dage, der tog jeg toget fra København til Århus. I Århus tog jeg en Taxa. Og tog så toget tilbage til København.
4: Og sidst, har en kasse kvittering på noget udstyr. Varen var incl moms men det fremgår ikke på kasse kvitteringen.
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan du trække alt fra der har en relation til virksomhedens drift. Dertil er der en del særregler.

1. Dette vil nok gå under "repræsentation" hvor du kun kan trække 25% af den samlede pris fra. Dvs altså også sige 25% af momsen.

2. Akassen er en privat udgift, men du får fradrag fra det via din selvangivelse.

3. Hvis du rejste i virksomhedsøjemed bør der ikke være et problem med at trække det fra. Dog bemærk at der ikke er moms på tog, bus, taxi.

4. Jeg ville bare smide det samlede beløb ind i dit regnskabsprogram, og så trække momsen deraf.

Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
1000 tak for svaret. Har lige lidt tillægs spørgsmål.

1: Den samlede regning lød på 1640kr. Hvoraf de 328kr var moms. Mener du så jeg kan trække 328kr fra på årsopgørelsen og 328kr fra i moms?

4: Jeg er erhvervsdykker og det var en dykkerdragt til 5000kr. På kvitteringen står der bare "dragt 5000kr total" Ville du så mene det var 4000kr + 1000kr i moms?
Fra Århus C
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Save Lives Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
4: Hvis det ikke udtrykkeligt fremgår moms af salget er fakturaen faktisk forkert og du skal bede om en ny. Uanset hvad kan du ikke trække momsen fra, hvis den ikke står på fakturaen (eller kassebonen).

1: du kan kn fratrække 25% af hele regning i regnskabet og du kan fratrække 25% af momsen i momsregnskabet - altså 25% af de 328 skal fratrækkes som moms.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)