Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At snakke med investor/venture?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Når man snakker med investor (business angels mfl) eller venture firmaer, det være per telefon eller email, så har man intet at frygte mht at de snupper konceptet selv?

oder was?

Fra Hørsholm
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:57
Nej.

Min vurdering er at der er extrem høj moral i branchen. Det er klart at vi der kigger på mange "deals" (det er virksomheder og forretningsplaner) ikke kan udgå at blive klogere. Men, og nu taler jeg for mig selv, jeg ligger stor vægt på at ha vandtætte skodder mellem de ting jeg ser. Alt andet ville jo være urimeligt.

Ang. "hugge ideer" så vil jeg vurderer at langt de fleste inden for VC branchen har, som jeg, en klausul om at de ikke må starte eller investerer i andre virksomheder.

Mvh. Jakob Sand, CEO Capital+, www.capitalplus.dk Vækstkapital til IT-værksættere
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49
Hej,

Din bekymring er meget reel, men heldigvis som regel ubegrundet.

Som Jakob Sand skriver, ønsker - seriøse - i branchen af blive kendt som dem, der hugger ideer, for så får de jo ikke flere investeringstilbud.

Men derfor kan det være relevant  at få underskrevet en hemmeligholdelsesaftale inden du fortæller yderligere om dit produkt/koncept, særligt hvis du ønsker midler fra konkurrenter, private BA''ere eller halvprofessionelle investorer.

God fornøjelse med finansieringsjagten

Mvh

Karsten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)