Jeg har et spørgsmål jeg ikke lige har fundet svaret på. Det kommer til at blive lidt rodet - men håber i kan forstå det jeg skriver!
Jeg sidder og undrer mig over om 'Rejseplanen' har en eller anden form for aftale med de busselskaber de har et samarbejde med, om at busselskaberne IKKE må lave andre aftaler omkring mobil apps eller online funktioner på hjemmesider til busafgange og hvad de ellers tilbyder. Skåret ud i pap - så spørger jeg om det ville være umuligt at lave en aftale med fx. Fynbus, MoviaTrafik eller DSB for den sags skyld om en smart funktion der muligvis også kunne være indbringende for dem?
Glæder mig til at høre om der nogen der har svaret! God jul
På Google Maps rutefunktion vises også hvordan du kommer til din destination via offentlig transport, så det er nok muligt i en eller anden form. Men jeg ved ikke noget om indholdet af en eventuel aftale mellem trafikselskaberne og Google.
Adgang til Rejseplanens data sker under Creative Commons licens med det ekstra vilkår at du ikke må ændre i data, men gerne bruge det i kommerciel sammenhæng. Hvis du er i tvivl så kontakt os.
Jeg kender en som har startet et ret fedt projekt op med de data: erbussenforsinket.dk - viser alle stoppesteder i hele danmark for busser, toge, metroer med alle forventede afgangstider og forsinkelser.
Det er en kanon ide og der er også udviklet android App der virker fint, men desværre er projektet lidt på lavt blus...viser bare hvad man kan med den API fra rejseplanen.