Hej Amino'er Jeg har for første gang i sinde at starte en debat. Debatten kommer af at jeg og en lærer på et studie kom til at sidde og snakke om at smartphone applikationer er "hyped" rigtig meget og mange glemmer hvorfor de enlig får det lavet. Det er i hvert fald hvad vi umiddelbart kan se, når vi kigger på apps som fakta's nye. Når vi snakker direkte applikationer som spil eller programmer som gør din telefon bedre > kontra applikationer som Amino's. Jeg ser en merkant forskel i smartphone applikationer og webapps som hårdt ridset op herunder er nogle af de ting jeg ser. Fordele ved webapps:
Fordele ved Smartphone Apps:
Det er umiddelbart nogle af de faktorer jeg ser lige nu. Der er helt sikkert mange flere ting der skal tages højde for. Men jeg synes umiddelbart at webapp markedet er utrolig overset og måske det skulle brandes noget mere?
Forestil dig at din hjemmeside blot havde 3 filer mere og du i den anledning have en webapp? Du skulle kun skrive artiklen én gang, kun gøre tingene én gang. Du skulle ikke ud og finde en ekstern programmør, som skal have kassen for at opdatere tingene.
Lad mig høre jeres argumenter for at vælge telefon applikationen, fremfor en webapp.
(jeg er hverken for eller imod nogen af delene. Det er blot en kæmpe fordel at vide hvad andre tænker som udvikler af netop disse medier)
RETTELSE:
|
Jeg tror måske at apps bliver brugt mere pga. div. apps stores. Altså de er nemmere at finde ved bare at søge, på et market, hvor man med en wepapp (med mindre man selvfølgelig konvertere den f.eks. via phonegap) skal man først ind at finde siden på google etc (hvis man ikke kender den i forvejen).
Desuden så kan man lidt mere med native apps, men det er jo ikke altid dette bruges.