Hej Amino'er, Jeg har i længere tid tænkt over, hvad vi iværksættere mangler - desværre støder jeg tit på manglende kendskab og midler (økonomisk). Det førte mig så til et lidt anderledes emne, med det formål at starte en forening med en lidt anderledes synspunkt på iværksætteri. Mange vil nok sige, der findes jo D-i-f, men uden at vide for meget om foreningen kunne jeg ikke rigtig se den idë som jeg havde i tankerne. Jeg spørg derfor jer amino'er tilråds omkring emnet. Foreningens formål skal være således, det skal ikke være nogen hemmelighed, at økonomi og iværksætteri er en kæmpe udfordring. Færre penge, længere tid til succes, i mange tilfælde ingen succes! Min ide var således, at vi i denne forening skal samle mennesker med hver især forskellige baggrunde (økonomer, ingeniør, programmøre, arbejdere, ufaglærte, etniske minoriteter mm.) Ja kort sagt ALLE, skal være i foreningen som har det formål at være iværksættere. Når man har en ide, skal man i foreningensbestyrelse klarlægge om hvem af de i foreningen som kunne være interesseret i at varetage netop den ene opgave, det kunne såment være man ønsket at udvikle apps til foreningen, men da der er mange poster som der er i flere virksomheder, går man så flere i en opgave. eksempelvis: - Programmør, designer, økonom, arbejder mm. Det man så spare er de mange penge man skal bruge i opstartsfasen, men for at minimere tidsspild, vil man først drøfte ideen i fællesskab, man kan så dernæst komme til enighed om opgavens success. Dette er BARE et udpluk af min ide, der er selvfølgelig langt mere i ideen, men det ville tage en evighed at sidde og skrive det her :-) Kom gerne med indputs, hvorfor vil det ikke lykkedes eller vil det? |
Jeg kan lige fortælle lidt om mig selv.
Til dagligt studere jeg HA almenerhversøkonomi, er færdig til sommer - dog skal jeg læse to-år kandidat indenfor IT økonomi.
Jeg arbejder på to-forskellige arbejdspladser, udelukkende for at få noget erhvervserfaring. Jeg er nok en af de personer, som elsker at prøve noget nyt. Desuden har jeg været selvstændig it-konsulent i mit lokalområde.
Kort-er-godt :-)