Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges... til allerede overskudsgivende virksomhed

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er en mindre nystartet virksomhed indenfor produktion af IT-hardware til det danske markedet.
For så vidt går det rigtig godt med at få kunder ind, vi har allerede lavet en ramme-aftale med en kunde på min. 2,5mill., samt at vi har flere gen-købende kunder hver mdr. (alle kredit-forsikret).

Vi er 4 ansatte som alle har arbejdet indefor IT de sidste 15-20 år, og derfor har et stort netværk indenfor hos kunder og leverandør.

Vi har også styr på de faste omkostninger, som virkelig er holdt i stram snor. Hvilket gør at vi allerede nu kort efter start har indhentet de omkostinger der var forbundet med opstarten.

Vores problem er at vi ikke har kapital nok til de ordre som vores kunder ligger hos os, og vi har presset alle vores leverandør for kredit, men stadigvæk mangler vi kapital nok til at kunne tage imod alle ordrene.

Derfor søger vi bredt via Amino efter en investor.

Det som vi har brug for er enten en som vil aktivt deltage i virksomheden, som en slage mentor... Eller en som søger et afkast på sin kapital.

Det som vi søger er en kapital på 500.000kr., som vil være med til at sikre vores forsatte varekøb. Kapitalen vil IKKE blive brugt på driftomkostninger, kun til varekøb til kundeordre.

Håber at dette vil have dine interesse og vil være starten på en dialog.

Mvh

Jens Christensen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 18:29

Overskudsgivende virksomhed + rammeaftale på 2,5 mio. + stram snor i omkostninger + 500.000 til et varelager, der kan tages sikkerhed i = En sag for jeres bank????????

Igang med forretningsplanen og så i banken.

//Jesper

Fra Smørum
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:39

hej jesper

send mig en mail på info@investeringsagenten.dk

jeg falder nogengange over folk, som gerne vil hjælpe med investorkapital

lad mig høre fra dig

God dag

www.investeringsagenten.dk Kapitalformidling | www.investeringsauktionen.dk Køb, sælg og byt investeringer

Tilmeldt 7. Dec 11
Skrevet kl. 19:30

Hej Jesper,

Jeg giver dig ret, jeg troede også er det var direkte i banken. Men de havde en anden opfattelse :-)

For det første så mente de ikke at de kendte os godt nok, og derfor vil lige se tiden an.
Samtidig så vil de sikre sig at vi landede ordentlig i markedet. Dertil skal det lige siges at vi alle har mange års erfaring fra branchen.

Så aftalen med banken er at vi kunne komme tilbage om 6 mdr. Men 6 mdr. er lang tid når kunderne lige nu ligger ordre... man kan ikke sige til kunderne at vi leverer om 6 mdr.

Mvh

Jens Christensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49

Der er flere valgmuligheder. Men 500K er for lidt og for svært at finde en investor til !!

Jeg ser følgende fornuftige muligheder:

1. Hyr en revisor som hjælper jer med udarbejdelsen af låne-ansøgningen som tager med i banken!

2. Find en anden bank. Få jeres nuværende personlige og firma bank til at skrive en rosende dokument om hvordan jeres samarbejd har været, at kontoer og låne aktiviter har gået som de skulle osv.

Det vil ret sikkert gå igennem... Op på hesten igen!! :)

Tilmeldt 5. Aug 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:54

Hej

Jeg kan være interesseret

Jens

Tilmeldt 7. Dec 11
Skrevet kl. 22:00

Hej Jens,

Send mig din mail og jeg vil sende en mini præsentation med lidt tal.
Regner med at du bor i Rungsted (Jens2960), kan fortælle at virksomheden ligger i Hørsholm.

Mvh

Jens Chrsitensen 

Tilmeldt 5. Aug 11
Skrevet kl. 11:30

Hej Jens,

Du kan enten skrive til mig med din email adr. her eller sende en til mig via min profil.

Jens

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 14:22

Hej igen Jens

Banker tænker meget negativt lige nu - det ved jeg - men forstår dog ikke helt alligevel. De må da have et kendskab til dig privat? Om du er en der konstant har overtræk eller en der har en fornuftig økonomi. Og når I kan fremvise kunder, så plejer det sjændent at være et problem. Banker tænker altid sikkerhed og det virker som om, at I kan give banken det. Så for mig er det uforståeligt. Og en ordentlig forretningsplan er altid vigtigt. Også for jer selv - så I kan tage højde for den kundetilgang.

En ordentlig forrretningsplan er i særdeleshed også vigtig, når man søger kapital. Lige så vel som banken, så vil en investor også vide, hvad I tænker.

Jeg kan se, at du dog har fået en henvendelse fra en anden Jens, så er han villig til at hjælpe, er det jo positivt.

Er udfaldet en anden, kan I også se på muligheden for "factoring" - hvor I videresælger fakturaer fra kunder, således at I har likviditet med det samme I får en ordre. Det er dyrt, men en mulighed for vækst. Ellers er det bare at knokle og skabe kapital selv. :)

Men pøj, pøj - det lyder spændende.

Tilmeldt 5. Aug 11
Skrevet kl. 14:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)