Hej alle. Sikke et super forum. Fandt først frem til det i dag men, vil glæde mig over at kunne følge de mange spændende indlæg som kommer. Herinde kan man vist kun blive meget klogere af at læse om andres erfaringer.
Jeg har et stort ønske om at modtage andres vurderinger at mit website som jeg bruger en del tid på hele tiden at forbedre. Vores side skal ikke bruges til direkte online handel men som en egentlig informationsside. Desværre har jeg ikke alle værktøjer til rådighed for så skal jeg skifte samarbejdspartner og måske betale 10 x så meget på årsbasis hvilket jeg ikke er klar til endnu. Hjemmesiden hedder: http://www.lillelyst.dk/
Selvom du ikke direkte sælger på hjemmesiden, skal du se på den som om du gjorde. Du skal have så høj en "konverteringsrate" som muligt. I dit tilfælde er det fx. tilmeldinger til postnumre osv. Ved du hvor mange besøgende du har ca om dagen/måneden, og hvor mange af disse der tilmelder sig et af de steder man kan?
Hvis i udskifter ord som "Sælge" med konvertere eller tilmelde, så vil i kunne få stor hjælp i at læse E-pusher som Martin Thorborg herinde har udgivet (findes i gratis version), om hvordan man optimerer sin e-shop.
I har et fint koncept, men hvis mine erfaringer holder stik, vil i kunne forbedre konverteringsraten betydeligt ved en struktureret forbedring af hjemmesiden. Jeg forlader mig på at senere skribenter kommer med konkrete forslag m.m.
Der er lidt for mange menupunkter til at menuen skal være horisontal, ifølge min mening. Prøv at lave menuen vertikal og så lave det som sådan en "udvidelses-menu" så du får alle de punkter du har på undersiderne også. Evt. lav en eller anden form for opdeling mellem topbanner og resten af siden. Desuden tror jeg også det ville se bedre ud hvis siden var lidt smallere.
Topbanneret synes jeg er rigtig godt og det at det er flash, gør det helt perfekt. Jeg synes måske til gengæld at skrifttypen i indholdet skal være mindre. Prøv at lave den størrelse 10 eller 11 og så til gengæld lave overskrifter lidt større og evt. i fed.
Mit ord er naturligvis ikke lov, men det er lige hvad jeg synes
Steffen Nørgaard Andersen Art director og grafisk designer - www.inze.it
Hej Steffen. Vi kan slet ikke være uenig. Skrifttypen vil jeg lige prøve at arbejde med. M.h.t. mindre antal menupunkter er jeg selv meget opmærksom på problemet. Jeg har snakket med firmaet omkring mulighederne for at få "kopieret" disse sider ind under hovedmenuen ABONNEMENTER hvor jeg mener menuerne: jylland, fyn, sjælland og udlandet hører hjemme. Dermed kommer vi ned på omkring 6-7 menuer hvilket jeg mener må være max. Problemet er bare at jeg ikke har værktøjet til at flytte disse menuer hvilket betyder at jeg skal starte forfra på bar bund med hver enkelt side - og det kniber lige lidt med tiden nu her.
Dropdowm systemet som du også nævner har jeg tilrådighed men det betyder andre problemer på sitet men det vil blive ændret. Personligt synes jeg også bedst om det system.
Jeg takker mange gange for indlæggene fra jer alle. Det er en stor hjælp for os at få jeres vurderinger
et par kommentar fra min side: - jeg foretrækker lige margener i teksten - ifølge mig giver det en mere prof. look og ser knap så rodet ud - udnyt hele breden af vinduet, så ser det ikke så tomt ud - ingen smileys i teksten ( her må man godt ) - voksen/ældre publikum vil måske tage konceptet mindre seriøst slut for nu held og lykke
I får mange tak for jeres syn på sagen. Jeg retter løbende siden til og vil helt klart benytte nogle af jeres forslag. De første ændringer er allerede sket.
Hej Lillelund, Mit umiddelbare indtryk var.. hold da op en kedelig side.... jeg ville gerne møde dig og konen når jeg går til siden... ser jo I har fint billede hvor I står omkring noget frugt/grønt... bring det i fokus, så man møder jeg på siden...
Og som andre har påpeget lidt rodet med menupunkter for oven - men ellers go for it --- den skal bare rettes lidt til - husk at gøre teksterne lidt mere "levende", så man kan "hoppe" i teksten.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic