Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brandnavne i AdWords annoncer

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ønsker alt muligt "Held og lykke" med sagen Nicolaj Smile

Håber du vil holde os opdateret i det omfang det er muligt.

Mvh Kristian

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:29

Jeg har faktisk fået hul igennem til BlackBerry nu og har netop underskrevet et dokument, hvor jeg bl.a. garanterer, at jeg kun staver brandet som BlackBerry og ikke blackberry eller Blackberry, ligesom ® tegnet skal benyttes i både annonce og på hjemmesiden.

Hvis mobilen skal nævnes i flertal, så skal der stå BlackBerry smartphones og ikke blackberries eller BlackBerry’s. Navnet må kun indgå i domænet som domæne.dk/blackberry og ikke som et subdomæne eller et domæne, hvor brandnavnet indgår.

Samtidig skal alle annoncer sendes til godkendelse hos RIM og jeg skal garantere, at jeg vil fjerne annoncer igen indenfor 2 dage, hvis det skulle blive aktuelt.

Anyways, nu skal vi bare have tilladelsen i hus, så må vi se om vi kan overholde alle de regler Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 20:03

Tillykke, så mangler du bare og få hul igennem til Apple og Nokia :-)

Jeg forstår godt I gør det, men bliver I ikke bare en del af det istedet? Altså det lukkede marked?

mvh Kristian

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:39

Kristian T:

Tillykke, så mangler du bare og få hul igennem til Apple og Nokia :-)

Jeg forstår godt I gør det, men bliver I ikke bare en del af det istedet? Altså det lukkede marked?

mvh Kristian

Alle kan åbenbart komme igennem til BlackBerry, vejen er bare lang og omstændig.

Der er ingen respons fra Apple og Nokia, men det kan der jo komme, hvis vi får held med vores klage. Det vil helt sikkert komme alle tilgode i fremtiden, hvis der kommer hul på bylden.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:59

Nicolaj Thomasen:
Der er ingen respons fra Apple og Nokia, men det kan der jo komme, hvis vi får held med vores klage. Det vil helt sikkert komme alle tilgode i fremtiden, hvis der kommer hul på bylden.

Det er en ensom kamp du tilsyneladende fører, men jeg synes den er vigtigt.

Men hvordan afgør Google hvem der må benytte Nokia i annoncer? Jeg har lige søgt efter N9, og kan se at både 3 og Call me tilsyneladende ikke har problemer med at få dette i deres annoncer.

Call me linker godt nok til en 404 side, men de må jo selv om hvordan de har lyst til at bruge deres annoncekroner :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:52

igang:
Men hvordan afgør Google hvem der må benytte Nokia i annoncer?

Google skal have en formular fra Nokia, hvor der står at du må benytte brandnavnet. Nu skal man jo passe på hvad man siger, men jeg tror, at det er en del af taktikken fra Nokia og Apples side, at de giver mobilselskaberne eneret på brug af brandnavne.

Herved er der en ekstra gulerod til teleselskaberne, mens Apple og Nokia slipper for parallelimport, domænesnyltere og i Apples tilfælde konkurrence med deres egen shop.

Hende fra konkurrencestyrelsen nævnte også, at den slags selskaber ofte brugte taktikken med enten ikke at svare, eller at ringe, i stedet for at give et skriftligt afslag, så det ikke kan bruges imod dem.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:17

I Nokias tilfælde kan jeg ikke forstå at de mener de er i en position, hvor de bør stille den slags krav. Måske er det alligevel ikke gået helt op for dem, at de er blevet overhalet både indenom og udenom af stort set samtlige konkurrenter :o)

Apple er i disse år i en helt anden situation, og kan mere eller mindre gøre som det passer dem. Og det gør de så også, men det kan "man" desværre ikke udtale sig om :o)  Men ligesom med Nokia, stopper deres dominans også på et tidspunkt.

Det er en pænt arrogant måde, de vælger at håndtere den slags henvendelser på.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
I Nokias tilfælde kan jeg ikke forstå at de mener de er i en position, hvor de bør stille den slags krav.

Jeg tænkte faktisk præcis det samme. Vi kan flytte rigtig mange salg fra Samsung og Ericsson til Nokia, eller omvendt flytte salg fra Nokia til en anden producent. I Nokias tilfælde er det af mindre betydning hvilken forhandler der får salget, så længe de er producenten bag.

Det er som du nævner, straks sværere at flytte en kommende iPhone kunde til en anden smartphone - de er jo kreative Wink

Tilmeldt 20. Oct 09
Skrevet kl. 23:59

Hvordan går det med sagen Nikolaj :-) ?

Mvh Kristian

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:04

Fremad - tror jeg Smile Jeg har talt med en journalist fra et større dansk medie idag og håber på at der kommer en historie ud af det.

Sagsbehandleren havde fri idag, men jeg kontakter hende for status imorgen.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)