Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis leverandøren ikke leverer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har for ½ år siden bestilt nogle varer hos en leverandør

På ordren har jeg skrevet under på alle mulige forbehold fra deres side i det tilfælde, at jeg ikke aftager varerne som aftalt.

Hvilke rettigheder har jeg nu, hvor leverandøren har valgt at skifte forhandler og ikke levere mig nogle varer? Er han erstatningspligtig overfor mig?

På forhånd tak!

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:44

Nordica:
Hvilke rettigheder har jeg nu, hvor leverandøren har valgt at skifte forhandler og ikke levere mig nogle varer?

Det kommer nok an på, hvad der står i kontrakten.

Nordica:
Er han erstatningspligtig overfor mig?

Næppe, men det kommer nok også an på, hvad der står i kontrakten.

Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:33

Hej Jens.

Det er jo en kontrakt leverandøren har skrevet for selv at sikre sig. Jeg havde desværre ikke den tanke, at han kunne ske ikke at levere.

Så der forelægger altså "kun" en aftale om levering og ikke nogen aftale om, hvad der skal ske, hvis ikke han kan eller vil levere varerne.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:07

Nordica:

Hej Jens.

Det er jo en kontrakt leverandøren har skrevet for selv at sikre sig. Jeg havde desværre ikke den tanke, at han kunne ske ikke at levere.

Så der forelægger altså "kun" en aftale om levering og ikke nogen aftale om, hvad der skal ske, hvis ikke han kan eller vil levere varerne.

Hvis det ikke er beskrevet i kontrakten skal du ind og læse købeloven (hvis leverandøren er dansk) eller CISG (hvis leverandøren ikke er dansk, men bor i et CISG-land), som indeholder forskellige regler om forsinket levering, hvornår man kan hæve leveringen og hvornår man kan kræve erstatning.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)