Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cpanel og addon domæner = 3+ sider på nettet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 05:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde som har lejet sig ind på et dansk webhotel med muligheder for flere domæner på samme.

Det styres så via Cpanel.

Kunden har så nogle andre domæner han gerne vil have flyttet over på det danske webhotel efterhånden som der bliver nye sider klar til domænerne eller hans nuværende leje af webhoteller udløber.

Den anden dag var det så at den første addon domæne skulle flyttes over.

Laver så et addon domæne , og finder så ud af at der samtidig bliver lavet et subdomæne på hoved domænet ...
eksempel ..
"hoveddomæne.dk"  så laver jeg et addon domæne "addon.dk" det burde jo virke fint nok og det gør det også...bortset fra at man nu kan til gå det nye domæne på:

addon.dk OG PÅ
addon.hoveddomæne.dk

havde man så placeret domæne mappen inde i "public_html" som cpanel foreslår pr. automatik så har man endnu et par steder for siden på nettet : hoveddomæne.dk/addon OG addon.hoveddomæne.dk/addon  !!!!!!

Hvis man så tilføjer flere domæner igen, så kan man jo selv begynde at regne videre på antallet af adresser ens sider kan tilgås fra .....

Kan det virkelig passe at Cpanel er så dårlig til at håndtere addon domæner ?

Jeg vil her sige at jeg er ikke kyndig udi opsætning af servere, men det er sådan jeg har fostået ved at læse lidt rundt på cpanel.net og kunne se at det er et spørgsmål der har været fremme gennem flere år

Er der nogle af jer kyndige server folk der kan give en forklaring på dette problem og hvordan man evt. løser det som almindelig forbruger ..

Jeg vil efter min opdagelse her ikke anbefale at mine kunder hoster flere domæner på samme konto hvis deres webhotel bruger cpanel .. i forhold til hvor mange adresser på nettet ens side så pludselig kan tilgås fra ... det kan jo da blive en hel del..

Lige for en god ordens skyld, så er der tale om addon domæner med egne hjemmesider...

/Claus

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan det undgås ....

Man skal bare huske at oprette domænets mappe udenfor "public_html" og så lave redirect på subdomænerne ...

Har man kun et enkelt domæne er der som sagt ikke de store problemer

/ Claus

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)