Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Melodier - single instrument.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er noget jeg er lidt i tvivl om, og som jeg selvfølig gerne vil vide noget om.

Hvis vi tager sådan en Julesang som "Last x-mas" med WHAM - så er der måske blevet brugt otte forskellige instrumenter til melodien. Jeg tænker på om det et lovligt for mig at bruge denne melodi, og så kun afspille det i et instrument - feks trommer.

Meningen er at det skal bruges til en quiz - og så skal folk lytte til melodien, og gætte titlen på sangen - er det lovligt?

Hvis det ikke er lovligt, hvad gør man egentlig så, er der ikke noget med at man kan købe sig til at bruge rettighederne. Det skal siges at det er ikke bare de første 20 sekunder jeg skal bruge af melodien, det er hele melodien i sin fulde længde.

Så synes jeg også jeg har hørt noget om at hvis et stykke musik er ældre end 50 år, så er der ikke længere copyright på værket - husker jeg forkert, eller gælder det for bøger, og ikke mindst er det en universal lov, eller bare et dansk fænomen.

På forhånd tak for svaret.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)