Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af alle mulige former for alkohol.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik lige en idé om at importere forskellige slags alkohol fra udlandet og så sælge dem i form af netsalg.

Dertil har nogle spørgsmål:
Er der nogle lovmæssige regler og rammer for dette?
Er der nogle som kan henvise mig til nogle producenter af udenlandske/danske alkohol brands.

Tak :)

Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:49

Det er ikke nødvendigvis noget som jeg vil arbejde videre med. Men vil gerne se hvilke muligheder der overhovedet er for import. Både ud fra pris, og lov.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:57

Spiritusafgift

Pant 

er sager der er relevante

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:54

Har du overvejet postdanmarks priser ifh til at sælge alkohol ud? Det kan hurtigt blive halvdelen af prisen på din vare, da en flaske et eller andet, ofte vejer 1-3 kg. 

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:32

Hej Huy

Det er spændende initiativ du overvejer. Det er korrekt, at der en del regler der skal tages stilling til - herunder om de produkter du vil markedsføre er omfattet af pantreglerne, hvad spiritusafgiften er osv.

Derudover skal man som importør af fødevarer (og det er spiritus) også være autoriseret som fødevarevirksomhed og importør hos Fødevarestyrelsen, samt man skal sørge for, at ens produkter lever op til de øvrige regler der vedrører fødevarer som dem du vil markedsføre.

Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker en nærmere gennemgang af produkter og hvordan du bedst muligt kan komme igang.

Mvh

Jørgen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)