Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor succes, men umuligt at få drift kredit !!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen.

1000 tak for alle jeres indlæg.

Skal lige høre dig johnny.
Hvad er lige formålet ved at oprette en indlånskonto i en anden bank?
Jeg har en konto i min nuværende bank som ikke kan gå i minus og mine kunder betaler i 70 % af tilfældene forud med 50%
Men inden jeg har ordren færdig går der hurtigt 3-4 uger og mine leverandøre skal også have penge.

Jeg har tænkt at sælge mine maskiner til et leasing selskab for at få kapital den vej.

Prøver alt men bankerne er helt umulige og det vil sige at det næsten er umuligt at drive virksomhed, men det ved alle jo nok. ;0)

Michael.
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Tillykke med virksomheden og fremdriften - det er jo postivt i disse tider.

Som flere allerede påpeger, så er det ikke så meget banken, men i høj grad din egen præsentation som gør den helt store forskel. Generelt er der ingen vrangvillige banker - de lever alle sammen af at låne penge ud.

Når du har materialet på plads vil jeg anbefale du prøver Handelsbanken, som er en fundamentalt anderledes bank i forhold til næsten alle andre pengeinstitutter. Det er almindeligvist selve rådgiveren som træffer bevillingerne og ikke et anonymt kreditkontor. Derudover er de ekstremt solide og medarbejderne bliver bl.a. målt på kundetilfredshed. Jeg har efterhånden henvist mange til dem, og jeg kender ingen, som ikke er glade for dem.

Held og lykke!

Venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens.

Handelsbanken har jeg ikke prøvet.
Det vil jeg gøre.

Tak for dit indlæg
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at lave godt materiale inden - det vil være dumt at gøre et skidt førstehåndsindtryk på verdens 2. stærkeste bank :-) 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg lavede en konto i en anden bank, da jeg sidste år stod med ordre på MANGE PENGE og kassekreditten ikke var blevet forlænget i maj 2010. Dermed kunne alle tilgodehavender gå i den anden bank og så kunne jeg gonglere. Efterfølgende er kassekreditten forlænget/fornyet men med ekstra renteomkostninger på 40 - 50 t kr. Alle nye kunder går i banken med ren indlån. Det nye firma, jeg starter 010112 får konto i 3. bank.

Johnny

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende til dit øvrige engagement kan det også vare at en kassekredit på kr. 400.000 ikke har forretningsmæssigt interesse.

Som andre skriver kommer det an på om din virksomhedsprofil matcher din bank og er du i en stor bank kan det måske godt være en udfordring.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke anbefale at du sælger dine maskiner og leaser dem tilbage. Det frigør selvfølgelig kapital, men det betyder også at du har en fast månedlig udgift som du ikke har nu. Hvis du har maskiner af værdi så kan virksomheden måske stille dem som sikkerhed for din kassekredit? Det tror jeg vil være en bedre (og billigere) løsning for dig.

Med venlig hilsen

Michael Rode

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)