Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bæredygtig idé

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tinlap 2011

Hej Amino brugere

Jeg vil gerne hører din menning omkring min idé og produkt. Jeg er en 19 årig dreng, som til hverdag studere på Viborg Handdelsgymnasium, 3g. Jeg har det sidste halve år arbejdet med min idé Tinlap. 

Tinlap er en IT-virksomhed beliggende i Viborg. Tinlap designer selv deres produkter, hvor efter de får produceret dem af en samarbejdsparter beliggende i Kina. Tinlaps kerneområde er Mp3 afspillere, den enkle og simple mp3 afspiller til lav pris. Tinlap har sin egen firmware, som er programmeret af QPS og Rune Lydiksen.Kombination af design, fremstilling,programmering og innovation skaber Tinlaps første produkt.

Tinlap mp3 afspiller 1 gb. 

75 kr. 

Vejer under 30 gram. 

Tinlaps Mp3 afspiller har et unik design, som bygger på høj kvalitet. En lille Mp3 afspiller, som man kan have med sig over alt. På bagsiden en clip, som gør man kan sætte sin Tinlap Mp3 fast overalt. Den skal bruges på løbe turen eller til folk der ikke vil betale for et specielt brand, men for et specielt produkt. 

Fakta om Tinlap Mp3

op til 8 gb

Ingen Itunes(just plug in and tranfer)¨

Kan bruges som usb-stik built-in

Build in stroage

supports MP3,WMA,WMV and WAV

built-in polymer Lithium batteri

Baggrund for etablering af Tinlap.

Salget af Ipods er i en faldende udvikling der blev i 2009 solgt 54 millioner ipods verden over. I 2010 blev der solgt 43 millioner stk. Dette betyder at, forbrugerme ikke længere vil give 370 kr. for en ipod. De har ikke længere de samme penge mellem hænder, som de havde for 2 år siden. 

Det er på baggrund af ovennævnte, Tinlap er blevet etableret. Tinlaps mission er at skabe et brand, som bygger på kvalitet og pris. Produktet skal tage konkurrencen op med de udbyder der finde på mp3 markedet i dag. Ideen er at Tinlaps produkter kan konkurrere på 3 parametre enkelthed, kvalitet og ikke mindst pris. Tinlap vil tage markedsandele på det generelle marked for MP 3 afspillere og målgruppen er den prisbevidste forbruger eller den forældre der vil glæde sine børn men som ikke tidligere har været villig til at give 400 kr. for en portable MP3 afspiller. En anden grund til den faldende udvikling kan også være da flere og flere produkter, som iphone har en indbygget mp3.

Jeg synes selv jeg har fat i noget af det HELT STORE, men hvad synes i. Vil gerne vide om du er villig til at give 75 kr. for en Tinlap Mp3 afspiller. 


Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså der er jo dem der bare køber det fordi der er Apple der har lavet det. Men skulle jeg vælge imellem en meget billigere Tinlap Mp3 (til 75 kr.) afspiller og en iPod Nano/shuffle ville jeg helt sikkert vælge Tinlap. Og jeg tror der er mange millioner mennesker i verden der ville være være villige til at betale mindre for en Tinlap end for et Apple-produkt. Det ville jeg i hvert fald :)

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber JÆVNLIGT nye mp3-afspillere til mine unger - så send mig lige et link, når shoppen er oppe, ikke? ;)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du, at den faldende udvikling for salget af Ipods skyldes at folk nu ikke har råd til det og det er faktisk ikke helt korrekt. Det skyldes at folk bruger deres mobil meget mere til musik, hvorfor de ikke har brug for en Ipod kun til musik!

Apple har selv været ude med denne konklusion og er begyndt, at udfase Ipod - så jeg køber ikke helt din forklaring på det faldende salg!

Men der er da helt klart stadig salg i MP3 afspillere, men hav meget stort fokus på design, da det er det folk i dag meget gerne vil have samtidigt med kvalitet og jeg tror derfor folk, kan blive stræmt af den meget lave pris, da de vil tro at kvaliteten er rigtig dårlig.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettet

Ja det har du helt sikket ret i. Jeg mener dog at der er et kæmpe marked for den lille mp3 afspiller. Grunden den lette brugervenlighed, som jeg ikke mener en iphone repræsentere. Mange folk synes itunes er indviklet og jeg selv synes det er langsomt. Men jo der bliver helt sikkert ikke solgt lige så mange mp3 afpillere mere pga. iphone osv.

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Dejligt at se unge med mod på iværksætter-livet!

Jeg ville være bange for at gå ind i dette marked. Ikke mindst fordi det kræver mange marketing+distributions-kræfter at komme ind på markedet. Herudover har hardware-producenterne fundet ud af at de kan tjene pengene på indhold (mp3 shops) så de bare skal spytte hardwaren ud til billige penge. Og da du kun skal sælge hardware og ikke indhold (går jeg ud fra, da det kræver MANGE penge at gøre begge) vil du skulle kæmpe i et marked der konstant bliver presset på prisen. 

mvh

Nicolaj

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi er STOR forbrugere af Mp3 afspillere til vores mobi3 produkt og køber dem (model ala Tinlap) til kr. 65,- + m - Kan du gøre det billigere har du en stensikker stor kunde. 

Gå frisk til den :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)