Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apple vs samsung bærbar 8000 kr.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står i den situation at jeg skal have ny bærbarcomputer. Jeg aner bare ikke om jeg skal vælge en samsung, en mac pro./air eller noget helt tredje bugget ligger på ca. 8000-9000 kr. 

Hvad taler for og imod en mac/samsung bærbar?

Mange hilsner Simon

Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 16:06

Nu er jeg måske lidt farvet, da jeg har arbejdet på Mac siden 1997. Men én ting jeg har været overrasket over med min Macbook Pro, er hvor holdbar den faktisk er! Jeg har tabt den to gange, én gang på fortovet og én gang hjemme på mit flisegulv. Den har godt nok fået et par ridser, men ellers er alt intakt.

Men ellers er det jo et spørgsmål om religion, enten er man til det ene eller det andet.

Har du tidligere arbejdet på Mac?

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Hos samsung betaler du 8000-9000kr for en god bærbar. 

Hos Apple betaler du 8000-9000kr bare at der står Apple på den, og så skal du lægge penge oveni for at få indmad i den.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:09

mac mac mac mac mac mac :) 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:15

Hvad skal den bruges til, og hvorfor tænker du lige netop de mærker.

Jeg sidder med en Macbook Pro 13". Den kan jo fås for ca den pris. Jeg synes det er en meget lækker computer, men omvendt føler jeg også at styresystemet har en del mangler. Specielt når man skal finde programmer osv. (Her ender jeg næsten altid med et betalingsprogram, hvor Windows har talrige gratisprogrammer.)

Hvis det kun er internet og musik, så er en Macbook Pro rigtig fin. Dog ville man jo nok kunne få en der også var fin til en noget lavere pris til dette brug.

Hvis du skal spille, så er der ingen tvivl om, at en Windows-maskine ville være at foretrække.

Undersøg i øvrigt også hvilke programmer, du normalt benytter. Det er ikke sikkert, at du kan få dem til Mac. F.eks. savner jeg Onenote til studie. Jeg savner også visio. Desuden er Officepakken til Windows, da den har flere funktioner og kører mere stabilt der. 

Macbooks har til gengæld en rigtig lækker mousepad. Designet er nok en smagssag, Man ender dog med at skulle gøre den rent ofte, da fedtmærker er meget tydelige. 

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 16:25

Den er let nok: Macbook Pro!

Min der står her trofast på bordet er 1 1/2 år gammel, den ser ikke over en uge gammel ud... tasterne og mousepad'en (der er i glas) bruges dagligt flere timer... hvis alle byggede i den kvalitet så var der ikke brug for IT affald :-)

Jeg har haft en del bærbare, og min konklusion er at man bare er mere glad for sit Apple grej, fordi det holder bedre og altid virker.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:25

Du har ikke fortalt hvad du skal bruge den til ... Men generelt er det sådan at jo mere du betaler desto mere får du ud af det. Hvis du køber noget billigere er der sparet et eller andet sted.

Køber du f.eks. en Samsung vil jeg gætte på at der er sparet på chassiet og kombatibilitetskravene mens der er fuld fokus på størrelsen af hardwaren, på Mac er det omvendt. 

Personligt ville jeg aldrig købe en arbejds-pc til 9.000kr ... enten skal det være noget billigt skrammel og så gir jeg 2500-3000kr for den, eller også skal det være iorden og så smider jeg 11-12 stykker.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 16:27

Emil:

Hvad skal den bruges til, og hvorfor tænker du lige netop de mærker.

Jeg sidder med en Macbook Pro 13". Den kan jo fås for ca den pris. Jeg synes det er en meget lækker computer, men omvendt føler jeg også at styresystemet har en del mangler. Specielt når man skal finde programmer osv. (Her ender jeg næsten altid med et betalingsprogram, hvor Windows har talrige gratisprogrammer.)

Hvis det kun er internet og musik, så er en Macbook Pro rigtig fin. Dog ville man jo nok kunne få en der også var fin til en noget lavere pris til dette brug.

Hvis du skal spille, så er der ingen tvivl om, at en Windows-maskine ville være at foretrække.

Undersøg i øvrigt også hvilke programmer, du normalt benytter. Det er ikke sikkert, at du kan få dem til Mac. F.eks. savner jeg Onenote til studie. Jeg savner også visio. Desuden er Officepakken til Windows, da den har flere funktioner og kører mere stabilt der. 

Macbooks har til gengæld en rigtig lækker mousepad. Designet er nok en smagssag, Man ender dog med at skulle gøre den rent ofte, da fedtmærker er meget tydelige. 

Men nu er der ingen der tvinger dig til ikke at installere Windows på din Macbook :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:32

Emil:

så er en Macbook Pro rigtig fin.

Emil:

der ingen tvivl om, at en Windows-maskine ville være at foretrække.

Undskyld ... det lyder ikke rigtigt som om du ved hvad du snakker om, er det en tastefejl? Eller vil måske være nok så venlig at uddybe grunden til at du stiller "Macbook Pro" op som modsætning til "Windows-maskine"

Mærket på din PC har som udgangspunkt ikke noget med operativsystemet at gøre.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:35

Morten:
Min der står her trofast på bordet er 1 1/2 år gammel, den ser ikke over en uge gammel ud... tasterne og mousepad'en (der er i glas) bruges dagligt flere timer... hvis alle byggede i den kvalitet så var der ikke brug for IT affald :-)

Nu er et halvandet år da heller ikke meget. Den bærbar jeg brugte før min Macbook var en Zitech 15" dengang billigere end en Macbook Pro 13". Den er 6-7 år gammel nu og holder fint, trods at den bare har ligget løst i en taske hver morgen i alle de år. Gennem det senere år er den blevet brugt af en 3-4 årig, og den holder endnu uden problemer :) 

Jeg er glad for min Macbook. Men så længe man ikke køber det allerbilligste, så holder andre bærbare også fint. Det kan jo være ligemeget når vi begynder at snakke 5+ år. Her skifter man jo alligevel.

Tastaturen er helt fint. Dog bliver det altså også slidt. Allerede efter et par måneder blev tasterne på min Macbook Pro blanke, der hvor jeg har trykket mest. Sådan er det dog på alle bærbare jeg har prøvet. Tastaturet på bærbaren er dog behageligt og fint at benytte.

Er der dog andre end mig, der har lagt mærke til den illusion man kan se med sorte prikker imellem tasterne. Jeg var ved at blive sindsyg af det i starten... :)

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)