Jeg ønsker som så mange andre at starte egen virksomhed. Til at starte med skal det kører ved siden af mit fuldtidsarbejde, og på længere sigt forhåbenligt noget jeg kan leve af. men HVORDAN starter jeg? Jeg skal naturligvis bruge en hjemmside, den skal ikke være specielt kompliceret eller interaktiv, den skal hovedsagligt bruges som kontakt til potientielle kunder. Derfor er jeg rimelig overbevist om at jeg selv kan lave den, ved hjælp af dvs guider. Men hvilket "program" er det bedste? Jeg skal bruge et CVR numer, hvordan får jeg det, hvordan med økonomien, er der en omkostning ved at have det CVR nr. alle snakker om en forretningsplan, hvordan laver jeg den? Jeg synes der er mange spørgsmål i forhold til hvor simple min ide den er. som skrevet så er jeg ny fra A-Z, håber i kan hjælpe mig
|
I starten vil jeg råde dig til, at glemme alt der hedder hjemmeside, shopsystem, betalings gateway osv.
Sæt dig i stedet ned med papir og blyant, og tænk så over hvad du egentlig vil. Det med "at starte et firma" er der så mange der vil. Det lyder tjekket og spændende, og der ligger sikkert mange penge i det. Men de begår tit den hovedfejl, at de køber hjemmeside, shopsystem og så meget mere, uden de egentlig har noget at proppe i den.
Så find ud af hvad du egentlig vil. Vil du sælge bilreservedele, kopholdere eller parykker? Hvordan vil du skaffe tingene, find dig en leverandør. Hvor skal du have lager? Få styr på alle de praktiske ting før du overhovedet tænker på ordet "hjemmeside" igen