Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaber man en indgangsvinkel til bestyrelsesarbejde som helt ny og relativt uerfaren?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere,

Jeg har været passivt medlem herinde et stykke tid og læst en masse brugbart materiale, men tænkte at jeg gerne ville have svar på hvordan man skaber en god indgangsvinkel til at begynde at lave bestyrelsesarbejde.

Kort om mig selv: 27 år, læser HD, arbejder i en stilling med lidt/mellem ansvar i musik og koncertbranchen med et teknologisk tvist - læser meget ledelse / organisation og økonomi, så jeg arbejder på at få den teoretiske del på plads og vil gerne kunne bruge den og putte den ordentligt på plads ved at arbejde med det i dagligdagen. Jeg regner med at fortsætte direkte på Cand.Merc efter HD'en er gjort færdig. Jeg har samtidigt 5 års erfaring fra restaurantionsbranchen.

Jeg leder efter noget frivilligt arbejde hvor jeg kan give en hånd med på forretningsmodeller og hjælpe til med at optimere end forretning og komme med kreative indspark - som sagt frivilligt, dvs. der behøver ikke være lønning indover.

Kan jeg blot skrive ud til firmaer i Københavnsområdet jeg finder interessante og høre dem eller hvordan ville I begynde? Målet skulle gerne være en bestyrelsespost som "ungt" medlem ift. de garvede rotter - men ved godt at erfaring tæller tungt!

Håber at få nogle gode råd.

Mange hilsner,

Optur! 

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Optur,

Som du selv skriver afhænger det jo meget af erfaring og tillid til dem man inviterer ind som sparrings-partnere, hvad enten det er et formelt bestyrelsesmedlem eller mere uformel rådgiver. Jeg tror ikke den rette vej for dig er at skrive til "tilfældige". I stedet skal du starte med dem der allerede kender dig i forvejen, og som derfor har tillid til dig. Når du så har hjulpet dem, kan du få dem til at henvise dig til nogle i deres netværk etc.

Held og lykke!

Nicolaj

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

Tak for dit svar!

Hvis man nu ikke har direkte kontakter der selv sidder i bestyrelser eller driver eget firma, hvordan ville du så takle situationen til at få startet og danne kontakt(er) der kunne hjælpe i den retning? 

Mange hilsner,

Optur

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, så er det lidt sværere. Ville ønske at jeg havde et perfekt svar, men tror så ikke det er decideret bestyrelses arbejde du skal gå efter, da man aldrig tager sådanne ind som man ikke kender godt eller har et godt ry. Tror stadig ikke at du bare skal kontakte tilfældige - find nogle indenfor et branche/område du ved meget om, og prøv evt. den vej ind.  Evt kan du begynde at netværke med iværksættere på arrangementer a la First Friday og startup weekend, og ad den vej lære nogle iværksættere at kende.

mvh

Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt sted at starte kunne være på Amino.

Med begrænset erfaring er det svært umiddelbart at blive lukket ind. De ved jo ikke hvad du står for.

Du bliver nødt til målrettet at arbejde dig ind. Det er en process, hvor du til at starte med arbejder med de små opgaver. Får nogen erfaring og et renome, der fremadrettet kan være en døråbner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)