Du kunne også være stolt over, at det du skriver, er så godt, at det bliver snuppet...
Jeg udsender et nyhedsbrev 4 x årligt... fandt ud af at en af dem jeg sender til, blev dybt inspireret af mine ord, så meget at det nærmest var direkte afskrift af mine indledninger.
Jeg kontaktede ham og fortalte hvor meget det glædede mig.. Siden har han ikke brugt så meget som en eneste sætning fra mit nyhedsbrev.
Nu har du fået det udarbejdet af en journalist. Det kunne jo i virkeligheden være at samme journalist genbruger lidt til andre kunder. Ikke at det gør det ok.
Det er dog så lille et stykke, at jeg ville lade tvivlen komme dem til gode. Hvor præcist min grænse går kan jeg ikke sige. Men det skal være et stykke af en længde, der gør, at jeg er sikker på at det er kopiering.
Jeg har sådan set intet problem i, at nogle måske kopiere min tekst. Men synes det er lidt sjovt, at der er en gråzone, for hvornår det er ulovligt, at det er kopieret. Ved billeder er man jo ikke i tvivl, og man bedre dokumentere det.
Mht. om det er min journalist, der har kopieret, så er jeg ret sikker på, det ikke er tilfældet. Siden som måske har kopieret mit indhold er også fra 2010 og jeg startede min virksomhed i 2009. Hun kunne selvfølgelig anvende min tekst til den anden virksomhed, men er jeg 99% på hun ikke har gjort det. Jeg kender journalisten godt nok til at vide det, da jeg har arbejdet med hende på en del opgaver efterhånden.
Jeg ved ikke om jeg burde være stolt over, ens indhold måske bliver kopieret. Det er vel mere vedkommende, som burde skamme sig, hvis det er tilfældet
Jeg ville ikke kigge på word count, men på hvor stor en procentdel af din tekst, som konkurrenten bruger. Det kan Copyscape også oplyse dig - jeg vil mene, at ligger vi over 75% så er den over grænsen.
Skal det forstås sådan, at du mener der først er sket en krænkelse, når over 75% af teksten er kopieret?
I såfald kan du være 200% sikker på, at der er sandsynlighed for, at du bliver ramt af DC problemer, især hvis din konkurrent har stærkere trust hos Google mm
Jeg ville ikke kigge på word count, men på hvor stor en procentdel af din tekst, som konkurrenten bruger. Det kan Copyscape også oplyse dig - jeg vil mene, at ligger vi over 75% så er den over grænsen.
Skal det forstås sådan, at du mener der først er sket en krænkelse, når over 75% af teksten er kopieret?
I såfald kan du være 200% sikker på, at der er sandsynlighed for, at du bliver ramt af DC problemer, især hvis din konkurrent har stærkere trust hos Google mm
Min personlige grænse er når Copyscape leverer resultater til mig - så tager jeg action med det samme. De 75% var ment "vejledende", men det er klart, at kan man se at det er direkte copy/paste, så synes jeg da, at man skal sende en venlig besked til den pågældende om, at de godt kan få fjernet teksten omgående.