Halløj til jer alle... Opdagede først dette forum i dag, og hvilket fantastisk sted, det er - har allerede fået svar på flere skatterelaterede underfundigheder, og dét er jo unægteligt positivt! Dog er der et enkelt emne, hvorom jeg stadig er i tvivl... Jeg er arkitekt og har, for ganske nyligt, momsregistreret mig for herved at kunne arbejde på mindre grafiske opgaver etc. ved siden af mit arbejde. Ligeledes var det intentionen at deltage i diverse arkitektkonkurrencer, som min arbejdsgiver ikke selv er interesseret i. Dog er jeg lidt i tvivl om, hvordan, og i det hele taget om hvorvidt, man kan indberette (fakturere?) timer brugt på deltagelse i konkurrencer. Deri ligger naturligt nok et betragteligt antal timer, men (det forhåbentligt positive) resultat af arbejdsindsatsen vil først være gældende efter endt votering fra juryens side, som i dette specifikke tilfælde er omkring september. Jeg kan godt se, at det ikke er tilrådeligt at fremsende regninger på kryds og tværs til diverse konkurrenceudskrivere, men ER det i det hele taget muligt at indberette det løbende timeforbrug ved den forestående festlighed, som er indbetaling af moms? Eller kunne det formodes, at SKAT ej just stoler på ydelsens, af mig, definerede omfang, og således kræver bevis for en modydelse (et produkt, en service etc.). Men i dette tilfælde er det jo mig, der leverer en ydelse/produkt (projekterne), som jo så er af ret abstrakt format, da konkurrenceprojekter generelt ''blot'' er koncepter, og derfor ikke er hverken en færdigbygget konstruktion, et logo eller en toiletrulleholder for den sags skyld... Kort sagt, kan der kun indberettes, hvad der foreligger en faktura på? Og i så fald, KAN man skrive en faktura på en ydelse, af den type som beskrevet i ovenstående? (Muligvis til sig selv, eller er det dog lidt for kreativ bogføring?) Jeg håber, der er nogen, der har et hurtigt indspark til ovenstående! På forhånd tak Martin P. Schmidt |
Indberettelse af Timeforbrug ved Konkurrencer
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
/Mads |
Ja, det var umiddelbart min egen konklusion/formodning, men godt at få det bekræftet, så tak for det! Ydermere er der en tilføjelse til ovenstående. Jeg har ladet det komme mig for øre, at det omtalte timeforbrug, i forbindelse med konkurrencer, kan betragtes som værende markedsføring, og derved forøgende firmaets værdi. Derfor skulle det være muligt indregne det i regnskabet. Martin... |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)