Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10 tips der gør det nemmere for dig at skrive ( nyt blogindlæg )

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13

Lad mig høre, hvad du mener om blogindlægget. Her, eller på bloggen.

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 14:22
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Godt indlæg, kan følge dig i langt de fleste punkter...Det er dog vigtigt at kende sin egen skrivestil godt, da der kan være stor forskel på, hvordan hver skribent arbejder bedst.

For nogle, glider det hele let ned på papiret og så kan det struktureres og skrives til bagefter, hvor det for andre er vigtigt med en længere forberedelse.

Synes det er vigtigt med denne vinkel også, kend din arbejdsmetode og udvikl dig derfra, så du bliver endnu mere effektiv og derved kan yde mere og variere din måde at skrive på.

En artikel omhandlende sexlegetøj har ikke de samme behov som en artikel omkring julekort :-)

Mvh

Carsten 

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31

yep, Carsten det er rigtig. At udvikle sin egen arbejdsmetode er centralt. Jeg kan, i et inspireret hjørne, ryste en artikel/indlæg ud af ærmet, og skal bare gå korrekturgang efterfølgende. Andre gange skal det arbejdes frem før indholdet har fundet sin form.. 

Jeg tror meget på den og bruger meget, at søge inspiration hos andre brancher og iværksættertyper. Der kan ligge guldklumper af inspiration på det fede on-line kursus, eller video-lessons, you-tube- og foredrag ude i byen. Isolation som skribent rykker ikke rigtigt...

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 14:49

Det kan der være noget om, synes nu ikke det gør så meget :-)

Finder inspiration i min fantasi, krydret med facts, det giver teksten liv...Inspiration kan findes overalt, når man er ude at gå, ved at sidde i hallen og se knægten spille håndbold, en dialog med kæresten om emnet osv. osv. Ideer kommer frem overalt, det er med at holde fokus og få de bedste ideer ned på papiret.

Når først teksten er i gang med at blive skrevet er der ofte vendinger og fraser, der kan bruges på mange forskellige måder, der er interessante at lege med. For mig er det lige så meget en leg med ord (seriøs leg) der giver mig lysten til at blive ved, som det er pengene der kommer ind på kontoen.

Har tidligere skrevet enormt mange digte, holdt pause i mange år, nu begynder lysten til det også at komme tilbage, så det at skrive, handler meget om at få tanker og viden ned på papir og derved give det videre til andre...giver det mening?

Carsten 

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

ja, det giver mening.

Jeg gør det at lave meget forskelligartede skriveopgaver, for at udvikle mig mest muligt. Tekster på engelsk ( salgsbreve, brochure, affiliate m.m.) Og tekster på dansk, nyhedsbreve, pres.med., blogs,. På den måde går jeg ikke død i at lave 1 ting, men finder ny viden konstant.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)