Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor/samarbejdspartner søges til helt nyt koncept på nettet for primært unge.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

I forbindelse med, at jeg de sidste 10 år har arbejdet i Lloret de mar i Spanien er jeg nu nået til et punkt

hvor jeg mener der bør opstartes en hjemmeside, som skal fungere som jobdatabase for alle unge i EU, der ønsker, at arbejde om sommeren i festbyer i Sydeuropa.

Jeg har talt med en masse klubejere, ejere af restauranter etc, i Spanien, Italien, Bulgarien osv.

De er alle ellevilde med ideen om, at de kan gå ind og søge på lige netop DEN medarbejder fra et givent land, som de ønsker. Frem for, at det bare er en tilfældig person, der tropper op i starten af juni.

Det er ikke for sjov, at jeg de sidste 10 år har/er været ombejlet af alle klubber og restauranter i Lloret de mar pga. jeg er dansk og derfor kan tiltrække danskere lettere end en fra England el. Polen etc.

Konceptet er altså: En hjememside/jobdatabase for unge, der vil arbejde syd på om sommeren og en database for restauratører, der ønsker præcis DEN medarbejder. Bartender, promoter, dj etc.

Djs kimer mig ned på min Facebook nu pga. jeg har denne kontakt til klubejere syd på. Så jeg ved potentialet er enormt. Endvidere vil man med en sådan hjemmeside kunne fjerne linket, der hedder "manager" for fx. djs og kunstnere.. Og der med få det mere i profit selv.

Er der nogle her inde, der er med på, at sætte det skib i vandet og som kan se potentialet?

Jeg har i forvejen netværket her i DK til at promovere sitet i danske medier samt via div. piger fra de kulørte blade og dagspresse. Endvidere har jeg en samarbejdspartner i Kaykaydance.pl, der ønsker at være medhjælper (skaffer piger til promotion).

Svar udbedes!!

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:52

Hej Sander..

Jeg synes at din idé lyder rigtig interessant, og netop din tråd hér fik mig endelig til at oprette en bruger herinde..

Vil gerne høre mere om hvad du søger, kunne sagtens være interesseret i at være med.

- Hvilke kompetencer mener du en partner/investor skal have?

"I could never own a Samsung, I´m creative..."

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 23:13

Hej Per

Velkommen til :-)

Mit problem vedr. denne ide, er, at jeg har det hele i hovedet, timet og tilrettelagt. Det er bare om hvordan det konkret skal udføres i praksis.

Til, at starte med er det dog, at lave en hjemmeside, der skal fungere, som en jobdatabase hvor unge mennesker opretter en profil på engelsk, men også på deres eget modersmål. Til dette har jeg allerede div. tolke her i DK, der skal lave eventuelle sider på hjemmesiden på et specifikt sprog.

Når først denne hjemmeside er lavet, er det sådan set bare, at sprede budskabet på skoler, gymnasier, uddannelsessteder etc. Alle steder hvor unge færdes. Til, at starte med bare her i DK.

Som tiden går skal det være i alle lande i Europa, budskabet skal spredes i. Så restauratører kan finde deres medarbejdere i alle lande.

En potentiel medejer skal sammen med jeg tage kontakt til samtlige "så mange som muligt" barer, diskoteker, restauranter, vandsportsaktiviteter. For, at få dem overbevist om ideen om, at det er en god ide, at rekruttere deres kommende medarbejdere gennem os.

Jeg har endnu ikke konkret fundet ud af hvordan man skal tjene penge på denne hjemmeside.

Skal den unge betale x antal penge for, at oprette en profil, skal vi tjene penge (%) pr. kontrakt, der laves mellem a-b. Og hvad nu hvis den unge ikke gider arbejde alligevel når først personen er i selve landet??

Generelt vil jeg sige, at en samarbejdspartner skal kunne samle mange tråde og kunne udrede sådanne problemer.

Jeg er også i dilemma vedr. hvad sitet skal hedde. Promotioncrew.net som jeg ejer eller work4holiday.com, da det jo ikke KUN er promotere, der skal arbejde :-)

Sander

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:49

work4holliday synes jeg er et godt navn som er til at forstå.

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 11:16

Hej,

Spændende koncept! :)

Jeg sidder tilbage med nogle spørgsmål:
Hvad hvis personen slet ikke dukker op i det pågældende land? - Hvis ansvar er det. Jer da I har formidlet kontakten eller er det bare ærgeligt for arb. pladsen i udlandet? Hvis det er det sidste: Hvor mange gange tror I det kan ske før arb. pladsen opgiver jeres service?

Hvordan sikre I jer at de unge kan det de påstår at kunne? Fx. hvis den unge skal arb. som bartender er det oplagt at personen ved noget om at shake drinks, flair m.m

Jeg glæder mig til at følge konceptet - Og forhåbentlig benytte mig af det.

De bedste tanker Mai

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mia.

Meningen med sitet er "bare", at vi skal formidle kontakten mellem a-b. Hvad a-b aftaler indbyrdes skal vi ikke blande os i. De unge "sælger sig selv" via deres profil og har selv kontakten med restauratørere. Og omvendt restauratører skriver selv til en given person hvis de nu søger en i fx. Belgien etc.

Konceptet er præcis, som med fx. flyttetilbud.nu el. byggetilbud.nu. Formidling af kontakt mellem a-b.

Hvordan jeg så konkret skal tjene penge på det ved jeg ikke præcis endnu. Jeg har været ude i noget med, at den unge betaler et dep. på forhånd, som man så beholder lidt af i kommission for på denne måde, at sikre sig, at den unge ikke bare arb. i to dage og så ikke gider mere når først lejlighed osv. er skaffet. Men det med et dep. tror jeg så igen vil afskrække mange. I stedet tror jeg, at jeg vil tjene penge på, at tage x-antal % af den løn, som en restauratør vil give en medarbejder. Procentdelen er, som betaling for, at have skaffet kontakten og skaffet kontakten til lejlighed, rådgivning osv.

Jeg ved for mig selv, at gennem alle disse somre hvor jeg selv har arb. hver sommer i Lloret de mar, så ville jeg intet have haft i mod, at skulle betale en lille procentdel for tilgengæld, at være sikker på, at når jeg går ud i lufthavnen så om 4 timer har jeg en lejlighed og et arbejde klar.

Hvis en pågældende medarbejder ikke dukker op er det jo ikke mit firmas ansvar. Igen så skaber vi bare formidlingen. Lige, som, at det jo ikke er jobindex, vikarbureauer osv. skyld hvis en medarbejder ikke dukker op.

Men er ret sikker på, at hvis man har interessen for det, at arbejde om sommeren i udlandet, så springer man ikke bare fra.

Dette er noget man gør af lyst og ikke fordi man SKAL. Så indgangsviklen er en anden end hvis man skulle på et "rigtigt" arbejde hjemme i kedelige Danmark fx. Løsningsforslag modtages gerne her :-)

I alle de år jeg har arbejdet, der nede sammen med alverdens andre unge fra hele EU, så er der ingen specifikke krav for et arb. Der er rumænere og polakker, der dårlig nok kan snakke engelsk, der har fast arbejde, som propaganda. Eventuelt vil jeg her mod betaling afholde små kurser i hvordan man agere og snakker med folk på gaden el. om hvordan man sælger nede på en strand.

Man skal generelt ikke være uddannet raketforsker for, at kunne få jobs nede syd på. Blot være smilende og udadvendt. Så kommer alt andet af sig selv.

Generelt kræve det intet, vedr., at skulle være bartender da man oftest bare skal se godt ud og kunne fylde en masse sprut i nogle malerspande. Det er ikke hoteller man arb. på primært men abefester :-)

(malerspande, vodka redbulls,)

Mvh. Sander

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 02:51

Hvad mener du om dette projekt generelt? Fremtidsperspektiv, nyskabelse, potentiel interesse for unge/alle med interesse for arbejde i fest/feriebyer.

Har med glæde lige læst om din hjemmeside/firma.

Derfor jeg spørger om dette nu.

Mvh. Sander

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 14:56

Hvad mener du om dette projekt generelt? Fremtidsperspektiv, nyskabelse, potentiel interesse for unge/alle med interesse for arbejde i fest/feriebyer.

Har med glæde lige læst om din hjemmeside/firma.

Derfor jeg spørger om dette nu.

Mvh. Sander

Fra Odense
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 133
Fra  D Graphics Skrevet kl. 00:35

Hej Sander,

Du må meget gerne sende mig en PB med din mail. Så kontakter jeg dig i morgen.

Mvh

Dennis

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)