Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan definerer I succes?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

personligt ser jeg succes som at, når man har sat sig et mål og opnået det..

Mvh Tobias.

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 66
Fra  Fra mus til elefant Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Paplo Picaso blev spurgt engang hvad nøglen til succes var og han svarede successful people make a happent of what failing people dont wont to do
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

succes

Definitionen er din egen - men vi er meget påvirket af de andres definition på succes. Men hvis du holder dig til din egen definition på succes så vil du indse at du lever det liv der er dit og ikke smagdommernes liv!    Skype-Wink  

Og som det fremgår så har der ikke været smagsdommere på mine stjerner her for de er mine egne!


                                                             StarStarStarStarStarStar    

Prøv at tænke dig produktionen af en film om dit liv?

Hvordan skulle den så være?  Movie  - det kunne være den vej man burde gå for at leve det liv man dybets set gerne vil leve.

mvh

john sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Først må vi stille os spørgsmålet - Hvad er succes?

Succes er en general defination er mennesker som har gjort noget unormalt, som har krævet en stor indsats, evne, offervilje, mod osv. Noget som andre mennesker ikke har kunnet/turde eller ville gøre.

Hernæst er det vigtigt at holde fast i tråden om, at succesen kun er overfor andre mennesker. Det er et spørgsmål om sammenligning. 
Eks. så er en fodboldspiller der spiller på landsholdet i Grøndland succesfuld på Grøndland. Men havde samme spiller været dansker, var han sandsynligvis ikke god nok til det danske landshold. Ergo ville han ikke være succesfuld i Danmark.

Endeligt skal man huske den sidste faktor om anderkendelse. Flere på tråden har allerede snakket om, at succes er individuel. Men her tror jeg at det er vigtigt, at man forklarer hvordan det skal forstås. Rigtig mange af os ønsker nemlig den offentlige anderkendelse i at være en succes, eller have gjort noget succesfuldt. Dog tror jeg at det er en tendens af tiden, hvor vi alle skal ses og høres, men det tror jeg er begyndt at fade væk - i takt med at finanskrisen gjorde verden virkelig igen.   

Så jeg tror at de mennesker som virkelig lever lykkeligt, er mennesker som kan finde lykke i deres egen anderkendelse eller anderkendelse ved deres nærmeste. For der er mange mennesker som brænder ud i kampen om den offentlige anderkendelse.....  

 

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person
Jeg tror man skal lade være med, at blande succes og lykke sammen! Hvorfor det? Jo fordi, som en sjov mand sagde det, så er 'livets ulidelige lethed' nogen gange ulideligt hvis det er alt for let...
Succes er når målene er opnået for et projekt, men man skal ikke blot læne sig tilbage, og sige det var det, men fortsætte sine bestræbelser på ny succes, for at bevare sin lykke.
Penge er ikke lykken i sig selv, men det er snarere kampen for at opnå succes, som er lykken, når man kan se at succen er i sigte...igen.
Det er ikke let!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en def. på succes, taget fra Wiki. Den rammer egentlig ganske fint

Succes

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Begrebet Succes kommer fra latin suc'cessus, der betyder fremgang.

At have succes som menneske afhænger af øjnene der ser. Succes har man, når noget lykkes for en, og andre anerkender det. Man kan have kortvarige succes, mellemlang succes og som det bedste, kan man tale om, at man har succes i livet. Problemet eller det gode ved succes - som man nu ser det - er, at succes er en relativ størrelse, og afhænger af, hvem der dømmer og skal anerkende. Når vi taler om succes i livet, så er det mere en subjektiv målt størrelse, end en objektiv, for alt afhænger af, hvordan der vægtes. Succes er kulturbestemt. Hvad vi ser som succes i Vesten, ses ikke som succes i f.eks.Mellemøsten. For succeskriterierne er forskellige, og de er også forskellige fra individ til indvid uanset om individerne lever i det samme land, i den samme by, på samme gade og i samme familie.

Fra et biologisk synspunkt gælder det om at holde sig i live så længe som muligt. Så her er succeskriteriet: levealderen

Fra et samfundsøkonomisk synspunkt gælder det om, at du er produktiv, så længe som muligt, og at din ikke produktive periode bliver så kort som muligt samtidig med, at du sørger for at bidrage til reproduktionen. Så her er succeskriterierne: sundhed og evnen til at være produktiv (afhænger afbehovene i samfundet).

Fra individets synspunkt gælder det om, at leve på en sådan måde, at man er tilfreds med sig selv, har et godt forhold til ægtefællenbørnene, familien, vennerne, kollegerne og chefen, og får så mangelykkeglimt, som muligt, så få sorger, som muligt, og at det er sjovt, interessant, berigende og udviklende mens man gør det. Så her er succeskriteriet: høj selvindsigt og evnen til at handle i overensstemmelse med denne selvindsigt.

Fra ægteparrets synspunkt gælder det om at bevare kærligheden og eventuelt udvikle den, så her er succeskriterierne: at man evner at sætte gang i de hormoner, som både for ens eget vedkommende og ægtefælles vedkommende bevirker, at begge ønsker ægteskabet. Se forelskelse.

Fra børnenes synspunkt gælder det om, at du bidrager til deres sundhed, trivsel og udvikling. Så her er succeskriteriet: Tidnærværomsorgkærlighed og indsigt i børnenes behov, og hvordan du opfylder dem.

Allerede nu fremgår det, at det er en umulig opgave, at ville succes i livet, set med alles øjne.

Så svaret på, hvad succes i livet er, må blive: hvert menneske har eller bør have sine egne succeskriterier.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Jeg er aldeles uenig der. At flere penge skulle give flere bekymringer er en floskel, der er opfundet af mennesker uden penge.Det er ligesom den der med, at "det er gørelsen og ikke størrelsen" - den er ikke fundet på af kvinder ;-)

Hæ hæ, nu er jeg ikke multimillionær, og kan nok ikke be- eller afkræfte det. Men tænker man ikke en smule mere på pengene end gennemsnitsdanskeren, når man er rig? Altså noget a la - hvad nu hvis min nye Mercedes bliver ridset? Konkurrenter, lavkonjunktur osv.?

Når det er sagt, så har den fattige nok også mange bekymringer om hvordan morgendagens gerninger skal klares uden penge :-)

Jeg håber, at du finder masser af inspiration i denne tråd til din bog :-)

john sommer:
Prøv at tænke dig produktionen af en film om dit liv?

Hvordan skulle den så være?  Movie  - det kunne være den vej man burde gå for at leve det liv man dybets set gerne vil leve.

Wow.. Det der gav mig en god mavepuster; i stedet for at kigge fremad og filosofere over tingene kan man reflektere fra den modsatte pol. Nice!!! Det kommer jeg til at tænke meget over - tak for det!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alei:
Hæ hæ, nu er jeg ikke multimillionær, og kan nok ikke be- eller afkræfte det. Men tænker man ikke en smule mere på pengene end gennemsnitsdanskeren, når man er rig? Altså noget a la - hvad nu hvis min nye Mercedes bliver ridset? Konkurrenter, lavkonjunktur osv.?

Det gør jeg ikke, men jeg kan selvfølgelig ikke svare for andre end lige netop mig. Jeg har været der, hvor det var en kamp at finde penge til mad sidst på måneden engang, og nu er jeg et andet sted. I dag skal jeg ikke tænke på, om der er penge til mad. Konkurrenter og lavkonjunktur - jamen de er der jo for alle. Jeg har været så heldig at beskæftige mig med områder de seneste år, der er upåvirkede af konjunkturer.

Ridser i min Mercedes? Uha - der bliver jeg lige så forbandet som alle andre. Men jeg ligger ikke søvnløs over det ;-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

succes er man har det godt i livet og når de mål man sætter sig, fra menneske til menneske er det forskelligt om den anden mener du har succes

nogle kigge på en anden og ikke tænke den som succes fordi vis godt kan se den person har stort hus mange penge men den samme person har ikke tid til familien og venner og er i så dårlige form at den person knap nok kan løbe en lille tur uden at tabe pusten hvordan er livet uden at kunne se verden uden at skulle køres hele tiden naturen er flot uden bil men nogle folk kan ikke gå nok tid og hurtige nok så de oplever verden uden bil

luksus er ikke alt , et godt helbred , tid , familien , venner , og penge , men hvem har det hele og alle er ikke enig om det hele

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig handler succes og/eller lykke om at gøre hvad jeg vil - tit og oftest kræver det penge, at gøre hvad man vil og derfor vil penge unægteligt være en del af ligningen, når man skal være realistisk overfor sig selv, om hvad man vil. 

Kræver det ikke penge for at stoppe hungersnøden? Vil en webshop med succes ikke være med til at betale skat og derved aktivt være med til en evt. oprustning i u-landsbistanden? Du ville måske endda have mulighed for at gøre en større forskel med en succesfuld virksomhed :)

Jeg har intet imod folks stræben efter rigdom - ofte synes jeg folks vej til rigdom og berømmelse er til inspiration for mange (bevares, der findes da amalie-undtagelser!).

Interessant emne!

Mvh Dennis

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)