Havde en drøm om at blive uddannet offshore Erhvervsdykker. Det er jeg endelig blevet! Jeg er typen som altid følger mine drømme fuldt ud, og færdiggøre ALTID hvad jeg påbegynder...
jeg har en drøm om at komme lidt ud i verden og arbejde som selvstændig! Jeg har for nylig solgt hus, bil, møbler etc.
nu bor jeg i Norge, og vil prøve lykken heroppe!
Her kommer mit problem!
Som Erhvervsdykker bliver man oftest kun ansat i den tid projekterne var, det er alt fra 1 dag til 2 mdr. Jeg vil gerne være selvstændig, således at jeg lejer mig ind hos forskellige firmaer og selv er herre over hvad jeg arbejder med osv.
Jeg ved at man skal have sig et CVR nr. eller hvad det nu hedder! at man skal gemme sine kvittereringer og sådan.. men aner ikke hvorfor!
Hvordan kommer jeg igang? hvad skal jeg gøre?
jeg er helt uden for mit felt her.. håber der er nogen der kan hjælpe mig!
Ja! jeg ønsker at starte en enkeltmands virksomhed, hvor jeg kan leje mig ud på projektbasis. det er ikke mange firmaer der giver dykkere som jeg selv en fast ansættelse med en god løn!
Jeg er på kursus i Norge på nuværrende tidspunkt og er færdig d. 15/3 efter det kunne det være rart for mig at have alt på plads.. altså være moms registreret, fået CVR nr og sådan..
Jeg har bare ingen forstand på hvordan man holder regnskab, indberetter til skat og sådan. her tænkte jeg om jeg måske kunne få en revisor til det? eller kan jeg? og i så fald.. er det dyrt at have sådan en?
Jeg har allerede fået skabt mig et godt netværk rundt om i mange dele af verden, og ved med garranti at jeg vil have en masse projekter rundt omkring jeg kan være med på..
Men føler mig lidt presset da jeg gerne vil have det hele på plads til d. 15/3
Men er helt på dybt vand.. har virkelig brug for hjælp til at komme igang!
Er det et dansk eller et norsk selskab du vil starte?
Hvis du skal arbejde i hele verden, er det værd at undersøge med en revisor (evt. peter Revisor herinde) om det skal være et engelsk, dansk eller et helt andet selskab du skal starte op.
Som jeg hører din historie, så ville jeg ikke turde gøre noget uden en revisor .