Jeg er studerende på højere handelseksamen og skal aflevere min SRP om en månedstid. Dertil kommer at jeg ønsker en masse bud og agumenter på metodevalg inden for given emner. Mine emne grupper indeholder blandt andet:
Kort beskrivelse af virksomheden - Hvad mener i skal indgå her?
Redegøre for relevante forretningsaktiviteter? Hvad skal jeg se nærmere på her?
Analyse af konkurrencemæssigsituation på det danske marked. Hvad skal jeg inddrage?
Analyse af samlet parametermix - hvad mener i?
Diskution af målgruppen med afsæt i indholdsanalyse af en selvvalgt reklamefilm - hvad er vigtigt her?
Vurdering af virksomhedens mulighed for at bevarer sin position på det danske marked.
Jeg vil super gerne have lidt bud på de forskellige grupper. Tak på forhånd!
Du skal bare starte med at beskrive virksomheden, og derefter benytte de modeller der er opstillet i bogen under de forskellige emner? Der er ingen krav til at man skal udover pensum - var der ihvertfald ikke da jeg havde afsætning og SRP.
Vælg en case du kan lave dine analyser ud fra, og sørg for at have en rød tråd hele vejen igennem.
Særligt vigtigt er det at hvis man læser problemformuleringen og konklusionen så skal man have forståelse og indblik i opgaven, alt andet er så og sige bare beskrivende der skal lede frem til konklusionen.
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Tak for svaret. Ja, mht. afsætningsbogen og pensu mer jeg godt med.
Hvad menes der med en rød tråd hele vejen i gennem? Skal diverse analyser hænge gradvist sammen der fører til små del konklusioner og sidst en endelig konklusion?
Jeg har dog et ekstra spørgsmål. Der står i min opgaveformulering at jeg skal "diskuter målgruppen med afsæt i en form" hvad menes der med form? Model eller?
Min virksomhedsbeskrivelse skal være kort. I og med at jeg har valgt TDC og min opgaveformelring er baseret på det danske marked, skal jeg så ikke komme ind på noget globalt overhovedet? Hvad skal en virksomhedsbeskrivelse indholde konkret? Historie? Noget om markedet? Organisation, Virksomhedens aktie?