Har fået et lille problem, hvad angår en installation af et templat i min prestashop. Jeg har fundet udaf at det templat jeg forsøger at installere kan give problemer, hvis den installeres på en nyere version end 1.4.2.5 og pt. sidder jeg inde med 1.4.5.1. Hvilke muligheder har jeg for at gå tilbage til den ælder version 1.4.2.5 og i så fald at det er muligt, hvilke ting mister jeg så, såsom moduler og funktioner i både back- og front office?
Du skal eksportere din kundedatabase mv. og så skal du slette din nuværende installation og så hente en ældre version fra nettet af prestashop. Du kan ikke udmiddelbart gå baglæns, hvis det er det du mener - altså nedgradere.
Dette betyder samtidig at din modulopsætning bliver nulstillet. Det er også derfor jeg foreslår dig at eksportere så meget som muligt før du forsøger dette.
Dog vil jeg stille det spørgsmål, hvad melder den af fejl når du prøver at installere det template ? - fordi udmiddelbart skal man rette relativt lidt for at få det til at virke i en nyere version. Det kommer dog an på det template du prøver at installere.
Du skal eksportere din kundedatabase mv. og så skal du slette din nuværende installation og så hente en ældre version fra nettet af prestashop. Du kan ikke udmiddelbart gå baglæns, hvis det er det du mener - altså nedgradere.
Dette betyder samtidig at din modulopsætning bliver nulstillet. Det er også derfor jeg foreslår dig at eksportere så meget som muligt før du forsøger dette.
Dog vil jeg stille det spørgsmål, hvad melder den af fejl når du prøver at installere det template ? - fordi udmiddelbart skal man rette relativt lidt for at få det til at virke i en nyere version. Det kommer dog an på det template du prøver at installere.
Kunne du evt. give et hurtig link til en ældre version "gerne version 1.4.2.5" har søgt en del efter den, men desværre uden hel?
Siden er under opbygning, så har inden kundedatabase endnu, men problemet ligger i logget, der er rykket et stykke ned under Menubaren?
Gætter på jeg skal ind og rydde i noget css, men hvor er jeg lidt i tvivl om?
Jeg er indforstået med det du skriver, men tror du misforstod mit spørgsmål, men lad det ligge. Jeg tror jeg tager den lange vej og nedgradere min shop, så er det også langt mere sandsynligt at jeg får styr på alle de fejl, der måtte være.
Mig bekendt mister du ikke nogen moduler, da der vist ikke er tilføjet ny funktionalitet mellem de to versioner. Men ellers er det jo blot at sammenligne dine to installationsmapper og herunder modulmappen - så kan du jo hurtigt se, om der mangler nogen i din "gamle" version.
Når det er sagt, så har jeg kun oplevet problemer med version 1.4.5.1 og har derfor ikke tænkt mig at opgradere min version 1.4.4.0 foreløbig (hvorfor opgradere for opgraderingens skyld?) Theme-mæssigt burde du heller ikke opleve problemer mellem disse to versioner, med mindre dit theme ikke er rigtigt optimeret til version 1.4 til at starte med?
Gamle versioner af Prestashop kan du finde i denne tråd: http://www.prestashop.com/forums/topic/66951-hvor-henter-jeg-%C3%A6ldre-versioner-af-prestashop/
Jeg tillader mig at linke til Prestashop forum, da det er et bedre forum for PrestaShop end Amino - no offense:-)