Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folk der tager mine billeder/tekst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg godt og grundig træt af at andre tager mine billeder og tekster fra min hjemmeside. Senest har jeg set en "deal" fra Savemyday hvor også et af mine billeder er brugt. Er der noget jeg kan gøre? 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 16:49

Mette Maria:

Nu er jeg godt og grundig træt af at andre tager mine billeder og tekster fra min hjemmeside. Senest har jeg set en "deal" fra Savemyday hvor også et af mine billeder er brugt. Er der noget jeg kan gøre? 

Send en faktura på 1.000 kroner for billedet til dem, sammen med et brev hvor du fortæller at de uberettiget har benyttet sig af et billede du har ophavsretten til.

Betaler de ikke, eller nægter at have gjort noget forkert, så må du med glæde kontakte mig. Jeg kan godt hjælpe dig med at få formuleret noget til dem, så de vælger at betale ved kasse et. Hjælper dig ganske gratis.

Jeg har før måtte slås med et stort dansk firma, der havde stjålet tekst fra mig, og efter 5-6 korrespondancer, valgte de at betale min faktura. Det hele er et spørgsmål om, at du kender din ret og desuden er klar til at smide 500 kroner efter en småsag i retten - men så langt kommer det dog næppe.

Den eneste måde, at få folk til at holde op med at stjæle på, er ved at gå hårdt til dem. Man skal ikke finde sig i tyveri af tekster eller billeder. Intet er for småt. For hvis man er ligeglad, så åbner man pandoras æske - og så stopper tyverierne i hvert fald aldrig.

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:02

Mange tak for svar;-) 

Mht. tekst, så er det mellem 5-10 linjer (men skrevet på en lidt kringlet måde som ingen andre end mig ville kunne skrive). Kan man gøre noget ved det? 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:10

Tjah, officielt ja men hvordan lyder teksten? Det skal virkelig være unikt før jeg ville gøre noget ved det....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan kræve 1500 kr pr billed x 2 (for krænkelsen) = 3000 kr pr billed.

Derudover kan du kræve en kompensation for din reseach, tidsforbrug samt krænkelse af din tekst. Du ved selv, hvor længe du måtte have brugt, og derfor kan du selv udregne dette og gange din timeløn med 2.

Derefter sender du firmaet en faktura for krænkelse af dine copyright rettigheder...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)