Sagen er den at jeg sammen med en kammerat i 2006 (september) stiftede et I/S. Til dags dato har han hævet lad os sige 20.000,-kr og jeg har hævet 0,-kr (Dog har jeg fået en ny bærbar til brug i firmaet). Hvordan skal han opgive disse 20.000,-kr til skat? Og hvad skal JEG betale i skat? Jeg er klar over at vi skal betale skat af overskuddet engang, men jeg skal vel ikke betale noget i skat når jeg ikke har haft nogen ''indtægt''? Hvis jeg nu hæver 10.000 - så kan jeg forstå at jeg skal beskattes af det - men hvis jeg ikke hæver noget, og bare lader dem stå; hvordan forholder det sig så? Mvh. Michael |
Dato: 22-04-2007 22:23:34 Forfatter:Ceromedia Hej Aminoer!
Sagen er den at jeg sammen med en kammerat i 2006 (september) stiftede et I/S.
Til dags dato har han hævet lad os sige 20.000,-kr og jeg har hævet 0,-kr (Dog har jeg fået en ny bærbar til brug i firmaet).
Hvordan skal han opgive disse 20.000,-kr til skat? Og hvad skal JEG betale i skat?
Jeg er klar over at vi skal betale skat af overskuddet engang, men jeg skal vel ikke betale noget i skat når jeg ikke har haft nogen ''indtægt''?
Hvis jeg nu hæver 10.000 - så kan jeg forstå at jeg skal beskattes af det - men hvis jeg ikke hæver noget, og bare lader dem stå; hvordan forholder det sig så?
Mvh. Michael
Det kommer jo helt an på hvad jeres overskud er. Hævningerne er som sådan uden betydning for beskatningen. Det er overskuddet I skal ind og fordele på.