Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til at opnå kendskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har fornyligt lanceret en webshop, der sælger t-shirt importeret fra Sverige. Siden har haft nogle salg, men har generelt problemer med at skabe kendskab til min side..

Jeg arbejder på at få siden op på Google ved organisk søgning, men dette er jo en proces, der tager noget tid. 

Jeg vil derfor høre, om der er nogen kloge hoveder, der har nogle gode råd til, hvordan man kan skabe kendskab til sin webshop og gerne nogle med erfaring fra netop denne branche :) 

Det ville være en stor hjælp! - tak på forhånd

Webshoppen: SwedishTee.

Facebook: SwedishTee Facebook.

Best Regards

Jonas

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:17

Ligesom med søgemaskineoptimering er andre markedsføringsteknikker på internettet noget man skal bruge tid på, for at ikke at spilde sine penge på dem. Der findes jo naturligvis gængse metoder som facebook-annoncer og google adwords (ikke at de ikke kræver viden og arbejde - for det gør de...) men også andre muligheder som f.eks. at opbygge facebook grupper, at lave virale reklamer osv.

Mulighederne er mange og hvis jeg var dig, ville jeg prøve at sætte mig ind i annoncering på facebook og google og så lære noget om social media marketing generelt - og så derfra vælge enkelte områder og satse hårdt på dem...

Fra Aarhus/Aalborg
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 41
Fra  IMENO Skrevet kl. 09:32

Hej Jonas

Først vil jeg sige, jeg synes du har en gennemført, stilet og minimalistisk webshop. Så nu skal dit fokus selvfølgelig være at få besøgende til siden og ikke mindst, øge din konvertering.

SEO og Google AdWords er en langsigtet løsning, men helt sikkert en nødvendighed, når din shop skal findes af andre.

Jeg kan se SwedishTee har en facebookside som jeg vil foreslå dig at lave konkurrencer på. Eksempelvis: "Invitér alle dine venner og deltag i konkurrencen om en T-shirt." Når du så har endnu flere medlemmer/fans/likes på facebooksiden, opdatere du den løbende med nyheder (nyt sortimant), flere konkurrencer o.l.

En ting jeg vil foreslå dig at sætte fokus på, er "Tilmeld nyhedsbrev", jo  flere du kan sende nyhedsbreve til, jo større chance for salg. Her kan du også lave konkurrencer, eller give 100 kr. rabat på næste køb o.l. Jeg ville flytte 'boksen' med "Tilmeld nyhedsbrev" på din forside, op øverst i højre side, så den hele tiden er synlig. Og så kan du eventuelt lave en landingpage til funktionen "tilmeld nyhedsbrev" du også får til at ligge øverst i Google søgningerne.

Et sidste forslag til markedsføringen er affiliate annoncering. Få lavet bannere og placer på relevante netværk af hjemmesider og shops. Du kan få det gjort sådan, at du kun betaler for de kliks på dine bannere der fører til et salg (konvertering), og dermed ikke skal ligge en masse likviditet ud...

Jeg ønsker dig  alt mulig held og lykke med din nye webshop og markedsføring.

Mvh

Søren Lander

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 08:03

Tusind tak for den positive feedback :) 

Jeg har prøvet mig frem med konkurrencer, med har svært ved at opbygge en tilstrækkelig mængde fans i gruppen til, at det virkelig virker. Det er vel blot et spørgsmål om tid og tålmodig :) 

Jeg vil helt klart forsøge at få flere tilmeldinger på mit nyhedsbrev, da det jo selvfølgelig er en effektiv måde at sende gode tilbud ud. 

Affiliate annoncering lyder også som et område, jeg skal undersøge lidt nærmere :) 

Tak for svaret & tak for lykønskningerne :) 

Mvh. 

Jonas

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:23
Jeg vil lige give dig et gratis råd, som kan skabe mere salg for dig i fremtiden.

Det er en god idé at sørger for at du ikke tvinger dine kunder til at oprette sig som bruger for at købe en T-shirt - du gør det simpelthen livet surt for kunderne med sådanne "smart-ass" funktioner.

Forstil dig at du går ned i din lokale tøjforretning, og manden i kassen siger at du skal udfylde nogle papir på et medlemskort - træls ikk' sandt.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Hellerup
Tilmeldt 24. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:12

Hej Jonas,

Et andet godt bud kunne også være www.repaymedia.com "affiliate netværk", hvor man kunne få opstartet en affiliate kampagne og derfra trække mulige kunder over på din site.

Bedste Hilsner

Rune Lundager

Repaymedia.com

Svanemøllevej 77, 2900 - Hellerup - Tlf: 8110 4000

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 10:16

Man kan også sagtens bestille som kunde på siden.. Det at blive medlem er mere en ekstra service for kunder, der gerne vil kunne se tidligere ordrer, og på den måde får adgang til en lang række flere muligheder :) 

Det er selvfølgelig et problem, hvis dette ikke fremgår af siden! 

Mvh. 

Jonas

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 08:58

Et par hurtige råd ved 1. øjekast..

I bunden af din shop står "Magento Demo Store 2008", - væk med det hvis muligt, - "demo store" giver indtryk af noget midlertidigt, og noget som ikke rigtigt er oppe at køre endnu.. En anden ting er dine billeder på produktsider, - de har ikke det rigtige format til de kasser de er i, - som f.eks her

http://www.swedishtee.dk/retro-tee/blomhatt.html

Det er jo helt "trykket sammen", - først når man zoomer, får man den rigtige formatering af billedet.. Og så er det vist std. faviiconet fra magento du kører med, - er det ikke? - Væk med det, og få dit eget icon op i url'en

- Og så manger du indhold på sitet, - der er jo ikke meget tekst google kan indexere dig efter, - følg igen henvisningen til ovenstående T-shirt, - der er jo ingen tekst om hvad du tilbyder.. Og som din shop er sat op, har du alle muligheder for, at skrive noget godt indholdsrigt tekst til din produkter uden at det generer brugeren,, - fordi din varekort tekst står så langt nede på selve varekortet.. Men igen - måske dine brugere også gerne vil vide mere om hvad det er for nogle T-shirts du sælger, -og motiverne på...

/Ulrik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)