Vi er noget frem til en vare vi ksal bestille og det bliver sendt i en 20'' fra shanghai. Jeg spurgte fabrikken hvad fragt ville koste til københavn og de sagde ca. 1200$. Da vi aldrig har importeret en hel container vil vi dog gerne lige have styr på hvad der kan komme på af udgifter og om 1200$ lyder realistisk? Jeg går udfra de 1200$ kun er for selve fragten til kbh havn, og hvilke udgifter vil så komme oven i? lagerhal i kbh, havne afgifter, etc. ved som sagt ikke så meget om det.. MVH Martin Schmidt |
Hej Martin,
1200$ lyder rimelig billigt næsten for billig nu skriver du jo selvfølgelig ca. men normarlt ligger det ca. på 8-11000 Dkr. ex. moms.
Men mit foreslag ville værer at få et tilbud fra en Dansk speditør evt. DVS (tidligere dfds) hvor de står for fragten når varerne er omborg på skibet (FOB) forsikringen på varerene undervejs, fortoldning og tilhørerne papir arbejde vedr. told samt fragt til døren, de penge er givet godt ud, specielt hvis der er første gang I får varer hjem der ude fra.
Husk at værer import registreret, samt at havde fået toldsatsen af Jeres eget skattecenter, husk også at få tilsendt alle de papir I nu skal bruge fra Jeres leverandør når varerne er undervejs som speditøren skal bruge.
Men mit foreslag ville værer at få et tilbud fra en Dansk speditør evt. DVS (tidligere dfds) hvor de står for fragten når varerne er omborg på skibet (FOB) forsikringen på varerene undervejs, fortoldning og tilhørerne papir arbejde vedr. told samt fragt til døren, de penge er givet godt ud, specielt hvis der er første gang I får varer hjem der ude fra.
Husk at værer import registreret, samt at havde fået toldsatsen af Jeres eget skattecenter, husk også at få tilsendt alle de papir I nu skal bruge fra Jeres leverandør når varerne er undervejs som speditøren skal bruge.
Håber det kunne hjælpe lidt.
Michael
Michael