Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finders fee eller ej?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Vi er et lille mediebureau der fra januar 12 går i luften.  
Over en kaffe havde vi en snak om hvorledes vi kan indhente kunder uden vi skal til at ringe rundt og "sælge" os selv.-

En af mulighederne vi snakkede om er et Finders Fee tiltag.  Altså tilbyde  et gavekort, penge, gratis service hvis en gut kommer med en klient. 

Hvad synes i om den taktik`?  

Er der nogle der har erfaring med den slags?

Ser i nogle udfordringer ved Finders fee?

Jeg håber i finder tid til at svare.

God weekend til alle.  

Aw 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:47

Det er jo noget der er brugt rigtigt meget før, - bla. havde Oister for uikke så lang tid siden en kampagne hvor man fik 1 mdr. gratis internet på sin Dongle hver gang man henviste en kunde, og kunden havde betalt sit første måneds abb.

Jeg bruger det selv, og har brugt det i mange år, men det er en del af et loyalitetsprogram for de eksisterende kunder, fordi der rent markedsføringsmæssigt ikke er den speciel stor effekt målt krone for krone på den form for markedsføring, og så de øvrige.

Ulempen er klart, at hvis produktet ellers er gennemskueligt, så vil de "gode" kunder der betaler hvad kvalitet koster, ikke være med til at betale for at andre kan få det samme gratis. Så skal de "gode"kunder pleases, og dermed forbliver de ikke længere "gode" kunder, men prishustlere.

Rrent lovgivningsmæssigt er der selvfølgelig også nogle krav der skal opfyldes, både i selve markedsføringen af Finders Fee, men også i jeres øvrige materiale, herunder hjemmesiden.

Så målgruppen for "idealkunderne" bliver afgørende for hvordan det vil virke for lige netop jer.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas, jeg vil fraråde det. Det bliver nemt uigennemskueligt, og der er mange muligheder for. at det kan gå skævt. 

Kundeforholdet bliver ikke til noget - eller kunden kan ikke betale - og i har betalt jeres ven for henvisningen, hvad gør i?

Hvem henviser egentlig hvem? Som regel er et kundeforhold baseret på mere end blot én kontakt. Hvis i tilfældigvis snakker med en person om en virksomhed og den virksomhed så senere bliver en kunde, skal der så betales finders fee? Min pointe er, at det er uigennemskueligt, hvem der egentlig er årsag til et kundeforhold - og hvis i smider penge ind i den mølle, så vær beredt på misforståelser.

Noget helt andet er, at det kan komme til underlige situationer i forhold til kunden. Jeg vil personligt som kunde blive skuffet, hvis jeg fandt ud af at en af mine venner får en en 500-lap for at jeg sidder til møde hos bureau.

Den plovmand skal jeg jo selv, eller andre kunder, betale, når der skal faktureres. (Jeg vil faktisk blive rasende - både på jer og min "ven")

En ting der holder og som ingen kunder kan stå for er: forholdet pris/kvalitet - hvis i kan konkurrere på det, så skal det nok rygtes.

Held og lykke  

Fra København V
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:18

Hej Hans Henrik

Tak for dit perspektiv.  Det er nogle interessante problemstillinger og forudsigelser du bringer på banen.  

Jeg vil lige sætte mig og lave en pros og cons og så tage stilling til om finders fee skal indkorporeres. 

Hvis der er flere der har perspektiver på finders fee er de meget velkommne!  

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:33

Hej.

Jeg jobbede på et tidspunkt i en af DK´s største service virksomheder, de har med omkring 3 års mellemrum kampagne hvor de ansatte får gave kort pr. leads.

Konceptet er således; Den ansatte indsamler 3 brugbare leads og får for det et gavekort. (sidste gang kunne man vælge mellem; 100kr tilNetto, 1 biograf billet + sodavand og popcorn, og 100kr til Hjemis. Desuden var der sideløbende konkurrence om hvem der indsamlede flest leads, 1. præmie weekendophold for 2.

Så er det efterfølgende op til virksomhedens sælgere at få noget ud af alle de indsamlede leads.

P.s Husk at man bliver beskattet af gavekortene

KMosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)