Hej venner Vi er et lille mediebureau der fra januar 12 går i luften. Er der nogle der har erfaring med den slags? Ser i nogle udfordringer ved Finders fee? |
Det er jo noget der er brugt rigtigt meget før, - bla. havde Oister for uikke så lang tid siden en kampagne hvor man fik 1 mdr. gratis internet på sin Dongle hver gang man henviste en kunde, og kunden havde betalt sit første måneds abb.
Jeg bruger det selv, og har brugt det i mange år, men det er en del af et loyalitetsprogram for de eksisterende kunder, fordi der rent markedsføringsmæssigt ikke er den speciel stor effekt målt krone for krone på den form for markedsføring, og så de øvrige.
Ulempen er klart, at hvis produktet ellers er gennemskueligt, så vil de "gode" kunder der betaler hvad kvalitet koster, ikke være med til at betale for at andre kan få det samme gratis. Så skal de "gode"kunder pleases, og dermed forbliver de ikke længere "gode" kunder, men prishustlere.
Rrent lovgivningsmæssigt er der selvfølgelig også nogle krav der skal opfyldes, både i selve markedsføringen af Finders Fee, men også i jeres øvrige materiale, herunder hjemmesiden.
Så målgruppen for "idealkunderne" bliver afgørende for hvordan det vil virke for lige netop jer.