Hej aminoer! Jeg har tænkt mig at lave en blog hvor jeg måske tog de videoer fra youtube (for eksempel: how to make a backflip) Og så hvis jeg finder en video som en laver (uden at der er reklame for nogen som helst firmaer / hjemmesider osv) er det så lovligt at jeg downloader den video og skriver undertekster til den så danskere kan forstå og så smide den op på siden? (har set mange hjemmesider gør det - men det behøver ikke at betyde at det er lovligt jo) |
thehe:Hej aminoer!
Jeg har tænkt mig at lave en blog hvor jeg måske tog de videoer fra youtube (for eksempel: how to make a backflip)
Og så hvis jeg finder en video som en laver (uden at der er reklame for nogen som helst firmaer / hjemmesider osv) er det så lovligt at jeg downloader den video og skriver undertekster til den så danskere kan forstå og så smide den op på siden?
(har set mange hjemmesider gør det - men det behøver ikke at betyde at det er lovligt jo)
Du må embedde den på din side hvis uploaderen har givet tilladelse hertil. Men hvis du vil redigere i andres videoer og lægge dem på din side skal du have tilladelsen fra rettighedshaveren.