Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken teknologi bør jeg lave min SaaS løsning i?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en god idé og et par venner og mig er klar til at starte udviklingen af et SaaS site. Men spørgsmålet er, hvilken teknologi vi skal bruge? Vi har ca samme kompetence-niveau indenfor føglende teknologier, så valget er nærmest mellem

1) ASP.NET & MS SQL Server

eller

2) PHP & mySQL

Hvad er fordelene for 1) vs 2)? Og vi tænker både på udviklingstid, performance, (hosting)-pris og antallet af dygtige udviklere indenfor hvert område, som vi kommer til at skulle ansætte i fremtiden.

Er der en af ovenstående der egner sig særligt til SaaS (og vi har pt udelukket Azure)? Og endelig, er der et særligt framework, som giver hele fundamentet (altså lidt ligesom et CMS system)?

Jeg håber, der er andre, der har været igennem disse overvejelser og kan short-cut'e vores beslutningsproces for os :)

På forhånd tak

Nicklas

Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 10:39

Utroligt at ingen har en holdning til dette...

Fra Valby
Tilmeldt 16. May 07
Indlæg ialt: 61
Fra  Quubii.com Skrevet kl. 10:53

Hej

Jeg ville helt sikkert vælge PHP & MySql når der er tale om internet sites, der er flere undersøgelser der peger på at dette afvikles hurtigere da langt de fleste servere rundt om i verden er Linux server hvorpå PHP og mysql performer bedst, her ud over er der jo også selv licensspørgsmålet, det slipper man for ved at bruge php & MySql

Selv SaaS løsning skal man i dag nok basere på et REST API interface da der er rigtig meget der tale for at dette bliver standand i fremtiden

Håber det gav lidt input

mvh

Claus

Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 09:26

Hej Claus

Mange tak for godt input!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)