Jo, de fortsætter nok bare på en anden platform ;)
Ja det håber jeg, men det vil kræve en gennemgribende revision af mediestøtteordningen (eller en afskaffelse) og om den ligger lige om hjørnet er jeg ikke så sikker på. Uanset hvad skal du nok ikke forvente at de begynder at trykke på toiletpapir!
Det kan sagtens være at det er status nu, men når praktikanten engang bliver chef redaktør, så bliver "den gamle alkoholiserede" medarbejders ord hverdag.
Det må være din påstand - min påstand er at de gamle alkoholiserede ryger ud til højre og troværdigheden vil blive behandlet med endnu mere opmærksomhed, end den bliver i dag.
du kan nu altså ikke generaliserer og putte ord i munden på mig,
Jeg generaliserer på ingen måde - men dit eksempel fra Frankrig ville være for strengt for selv EB, som det ser ud i dag :)
mine favorit aviser og nyhedskilder er Børsen, EPN.dk, evb.dk og business.dk
De trækker da ellers ikke den journalistiske linie i den retning, du selv udpeger som fremtiden?
Men jeg tror stadig også du tager fejl - tager du en snak med de journaliststuderende er deres ambition ikke at sprede galskab og galle - de har lige så store visioner og ambitioner som jeg selv havde, da jeg udstod min straf i bunkeren. Den mest populære avis blandt journaliststuderende i dag er Politiken - det var det forøvrigt også for ti år siden :)
Men ja selvfølgelig kommer der en stor og kæmpe medie-revolution, når din generation kommer til - du skal bare være klar over, at alle generationer uden undtagelse mener, at de står bag sådan en - og det har ikke påvirket mediernes linie synderligt. Jeg hørte en medieforsker for nylig, der vurderede at det område, der havde rykket sig mest var valgkamp - fordi man havde lavet det til en sportsbegivenhed og fordi kildekritikken var gået tabt (noget mange medier havde oppe at vende efter sidste valgkamp)
Men hvis man vender tilbage til toiletrullerne så ja - nogen vil synes det er sjovt - andre vil synes det er usmageligt - og meget få vil købe mere end én rulle - de vil ende deres skæbne på hylder i en spøg og skæmt-butik sammen med alt det andet gejl de almindelig butikker ikke kan komme af med - det tror jeg i hvert fald :)