Jeg går med tanker om at blive privat forhandler af børnetøj til 0-2 år, samt evt. accessories til kvinder. Det er svært at komme ind på markedet hvis man vil arbejde hjemmefra via diversehjemmesider, så jeg overvejer, om det er en god ide, at lave min egen webshop.
Jeg har kontakt info på nogle gode mærker, og har korrespondance med flere. Jeg har mulighed for hjælp til design af hjemmeside. Jeg er dog ikke helt sat ind i, hvad man skal huske at tænke på, når man vil lave en webshop.
Her tænker jeg på: - tilladelse til onlinehandel - reklame (hvad er bedst, og hvad skal man holde sig fra) - registrering til det offentlige - moms / skat - formularer man skal udfylde - andet
Det er for det første et område med mange butikker som starter op og lukker senere fordi konkuranen enten blev for stor eller at deres børn blev for store.
Du skal ikke have tilladelse til onlinehandel
Få en Hjemmeside med blog mulighed samt nyhedsbrev og få noget indhold på side send nogle presse information ud via evt. presswire samt måske en facebook side, Youtube kan også bruges hvis du kan få lavet noget med kant så folk spreder budskabet.
Du skal have aftale med betalingsgateway eks. epay.dk Dankort og evt. udlandske kort hvor der er flere udbyder.
CVR nummer fra eogs.dk hvis du omsætter mere end 50.000 pr år.
Web hotel, domæne få evt. noget crm system på fra starten så du ikke finder dig begrænset af noget låst system og så ska du have det hele sat op igen. Evt. Drupal vil jeg anbefale.
At drive en webshop, kan på mange måder sammenlignes med at have en fysisk butik. Du skal have et CVR.nr. og indgå betalingsaftale med eksempelvis NETS for at dine kunder kan købe dine varer online...
Jeg vil anbefale dig at deltage i ét af SKAT's opstartsmøder for iværksættere: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1973077&vId=0&search=iv%E6rks%E6tter* Her må du kunne få svar på alt det praktiske og økonomiske.
Derudover kan jeg varmt anbefale dig at læse Steve Krug's bog, Don't Make Me Think - A Common Sense Approach to Web Usability. Her beskriver han kort og præcist hvilke ting man skal være opmærksom på når man designer sin webshop og ikke mindst, hvilke virkemidler der er mest effektive.
Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke med projektet :)
Hvis du har brug for hjælp til en god og billig webshop, så kan jeg godt hjælpe dig.
- gratis 30 dages demo
- derefter 3 måneder gratis webshop (frit og det er basic, standard eller pro)
Det er lidt svæt at remse alle mulighederne, men her kan du finde en fuldstændig funktionsliste her: http://www.ewebsystems.dk/komplet-funktionsliste/
Du kan altid skrive mof@ewebsystems.dk og få vejledning og få besvaret spørgsmål.
Med venlig hilsen
Morten
eWebsystems.dk
eWebsystems.dk udbyder hostede IT løsninger, bl.a. webshop, CMS-websites, MailMarketing, webhoteller, domænenavne, server hosting og hostede Microsoft produkter. Fx Exchange, Dynamic NAV og C5.