Hej Amino. Jeg har i længere tid gået med tanken om at starte/ gå ind i et samarbejde med importeret frugt som skal pakket ned i disse såkaldte "FAST FOOD" grøntsagsbakker. Jeg kommer fra en familie der dyrker grønt bla. Majs, Løg, Grønkål og en masse andre spændene grøntsager, jeg er uddannet indkøber gennem en frugt og grønt virksomhed, så jeg har jo en masse viden både fra bagland samt fra min professionelle karriere. lige nu sidder jeg så desværre ikke længere i en sådan stilling, men i mens har jeg så haft den ide om at jeg godt kunne tænke mig at importere noget frugt til at starte sådan nogen sampakninger af forskellige grøntsager/frugter. Jeg har så den mulighed at min far der til daglige er avler har givet mig en mulighed for at jeg kan starte et projekt igennem ham, ved en sampakning. Ideen ved projektet skal være at jeg bruge noget af hans avl samt importere bla. granatæbler, citroner. Men nu kommer spørgsmålet, hvad ville i vælge ? at startet sin egen virksomhed, eller arbejde videre fra min fars virksomhed. hvad skal man forholde til når man skal importere fra et ikke EU land, eller EU land eller er det nemmere at bruge mine kontakter til frugt og grønt verden og så købe igennem en dansk grossist der står for import, leverance, samt fortolding af varer, samt registrering hos plantediktorerter. Håber der er en masse der har svar på mine spørgsmål Med Venlig Hilsen |
Da landbrug jo normalt er private virksomheder. For at sikre din far så synes jeg at du skal drive din egen virksomhed. Du kunne måske tilbyde din far en andel. Du kan jo også bruge hans ejendom at drive din virksomhed fra. Må kunne give nogle fordele.
Om du selv skal købe hjem eller købe fra grossist er jo altid om du kan købe hjem i så store mængder at det kan svare.